Pakiet mobilności a tachograf. Czy 2 lutego ciężarówki zakorkują granice Unii Europejskiej?

Karol Biela

Oprac.: Karol Biela

Oznaczanie momentu wjazdu do kraju członkowskiego UE ma pomóc m.in. w kontrolowaniu kabotaży
Oznaczanie momentu wjazdu do kraju członkowskiego UE ma pomóc m.in. w kontrolowaniu kabotażyPIOTR JEDZURA/REPORTEREast News

Zobacz również:

    Od 2 lutego każdy kierowca ciężarówki musi oznaczyć na tachografie fakt przekroczenia granicy państwa członkowskiego
    Od 2 lutego każdy kierowca ciężarówki musi oznaczyć na tachografie fakt przekroczenia granicy państwa członkowskiego Stanislaw Bielski/REPORTEREast News

    Definitywny koniec z tarczkami. Od 2025 roku tylko tachograf 2.0

    •  od 21 sierpnia 2023 roku współpracujące z lokalizacją GPS tachografy II generacji pojawią się obowiązkowo w każdym nowym pojeździe wymagającym "tacho" na trasach międzynarodowych,
    •  do 31 grudnia 2024 przewoźnicy prowadzący transport międzynarodowy muszą wymienić w swoich pojazdach tachografy analogowe i cyfrowe na tachografy 2.0,
    •  do 21 sierpnia 2025 roku tachografy 2.0 zastąpią inteligentne tachografy I generacji,
    • do 1 lipca 2026 roku tachografy 2.0 będą wymagane w transporcie międzynarodowym pojazdami (lub zestawami pojazdów) z dopuszczalną masą całkowitą do 2,5 do 3,5 tony.
    Moto flesz. Odcinek 23INTERIA.PL