Brabus 1300 R: 180 KM, podgrzewane siedzisko i kute obręcze kół
Niemiecka firma znana z tuningu Mercedesów oraz austriacki producent motocykli nawiązali współpracę, której efektem jest Brabus 1300 R. To 180-konny power naked wyposażony m.in. w kute obręcze kół, czy elektronikę pozwalającą dostosować jeźdźcowi charakterystykę działania poszczególnych podzespołów poprzez pięć trybów pracy.
Brabus 1300 R bazuje na motocyklu KTM 1290 Super Duke R EVO, jednak niemiecka firma postarała się, aby sowicie doposażyć swoje pierwsze w historii "dwa kółka".
Na początek trochę danych technicznych: 180-konna "V-ka" ma pojemność 1301 ccm i generuje 140 Nm.
Za spalanie mieszkanki paliwowo-powietrznej odpowiadają po dwie świece dla każdego cylindra a ruchy manetki gazu przekazywane są do jednostki sterującej za pomocą elektronicznego systemu ride-by-wire.
Umieszczony w ramie z powiększonych stalowych rur 2-cylindrowy silnik otaczają elementy z karbonu. Na przykład wykonana z jednego kawałka włókna węglowego osłona siedzenia waży tylko 800 gramów. Do tego kierowca będzie mógł wybrać aż pięć trybów jazdy (Street, Sport, Rain, Performance, Track) dopasowując np. reakcje silnika i działanie zawieszenia do konkretnych zastosowań.
Dealerzy KTM-a już przyjmują zamówienia a klienci, którzy zdecydują się zamówić Brabusa 1300 R mogą liczyć w serii na półaktywne zawieszenie od firmy WP z elektronicznie sterowanymi zaworami w amortyzatorach, kute obręcze kół, hamulce Brembo czy pikowane i podgrzewane pojedyncze siedzisko.
Aby podkreślić unikatowość tego niemiecko-austriackiego projektu produkcja ma być ściśle limitowana. Łącznie powstanie 154 Brabusów 1300 R z czego 77 będzie w malowaniu Magma Red i drugie tyle w wersji Signature Black (1977 to rok powstania firmy Brabus).