Mazda MX-5

Mazda MX-5 najlepiej odzwierciedla filozofię marki. Od 1989 r. ten roadster niezmiennie gwarantuje swoim pasażerom przyjemność jazdy, którą jest w stanie zaoferować jedynie lekkie sportowe auto.

Mazda MX-5
Mazda MX-5Informacja prasowa (moto)

Dzięki temu model zyskał miłośników pochodzących z bardzo różnych środowisk kulturowych, szerokości geograficznych oraz grup demograficznych. Na przestrzeni czterech generacji wyprodukowano już prawie 1 mln egzemplarzy Mazdy MX-5, która niezmiennie pozostaje międzynarodową rekordzistką pod względem wielkości sprzedaży dwuosobowych samochodów sportowych, wpisaną do Księgi rekordów Guinnessa.

Mazda MX-5 - pierwsza jazda

Mazda MX-5Michał DomańskiINTERIA.PL
Mazda MX-5Michał DomańskiINTERIA.PL
Mazda MX-5Michał DomańskiINTERIA.PL
Mazda MX-5Michał DomańskiINTERIA.PL
Mazda MX-5Michał DomańskiINTERIA.PL
Mazda MX-5Michał DomańskiINTERIA.PL
Mazda MX-5Michał DomańskiINTERIA.PL
Mazda MX-5Michał DomańskiINTERIA.PL
Mazda MX-5Michał DomańskiINTERIA.PL
Mazda MX-5Michał DomańskiINTERIA.PL
Mazda MX-5Michał DomańskiINTERIA.PL
Mazda MX-5Michał DomańskiINTERIA.PL
Mazda MX-5Michał DomańskiINTERIA.PL
Mazda MX-5Michał DomańskiINTERIA.PL
Mazda MX-5Michał DomańskiINTERIA.PL
Mazda MX-5Michał DomańskiINTERIA.PL
Mazda MX-5Michał DomańskiINTERIA.PL
Mazda MX-5Michał DomańskiINTERIA.PL
Mazda MX-5Michał DomańskiINTERIA.PL
Mazda MX-5Michał DomańskiINTERIA.PL
Mazda MX-5Michał DomańskiINTERIA.PL
Mazda MX-5Michał DomańskiINTERIA.PL
Mazda MX-5Michał DomańskiINTERIA.PL
Mazda MX-5Michał DomańskiINTERIA.PL
Mazda MX-5Michał DomańskiINTERIA.PL
Mazda MX-5Michał DomańskiINTERIA.PL
Mazda MX-5Michał DomańskiINTERIA.PL
Mazda MX-5Michał DomańskiINTERIA.PL
Mazda MX-5Michał DomańskiINTERIA.PL
Mazda MX-5Michał DomańskiINTERIA.PL
Mazda MX-5Michał DomańskiINTERIA.PL
Mazda MX-5Michał DomańskiINTERIA.PL
Mazda MX-5Michał DomańskiINTERIA.PL
Mazda MX-5Michał DomańskiINTERIA.PL
Mazda MX-5Michał DomańskiINTERIA.PL
Mazda MX-5Michał DomańskiINTERIA.PL
Mazda MX-5Michał DomańskiINTERIA.PL
Mazda MX-5Michał DomańskiINTERIA.PL
Mazda MX-5Michał DomańskiINTERIA.PL
Mazda MX-5Michał DomańskiINTERIA.PL
Mazda MX-5Michał DomańskiINTERIA.PL
Mazda MX-5Michał DomańskiINTERIA.PL
Mazda MX-5Michał DomańskiINTERIA.PL
Mazda MX-5Michał DomańskiINTERIA.PL
Mazda MX-5Michał DomańskiINTERIA.PL
Mazda MX-5Michał DomańskiINTERIA.PL
Mazda MX-5Michał DomańskiINTERIA.PL
Mazda MX-5Michał DomańskiINTERIA.PL
Mazda MX-5Michał DomańskiINTERIA.PL
Mazda MX-5Michał DomańskiINTERIA.PL
Mazda MX-5Michał DomańskiINTERIA.PL
Mazda MX-5Michał DomańskiINTERIA.PL
Mazda MX-5Michał DomańskiINTERIA.PL
Mazda MX-5Michał DomańskiINTERIA.PL
Mazda MX-5Michał DomańskiINTERIA.PL
Mazda MX-5Michał DomańskiINTERIA.PL
Mazda MX-5Michał DomańskiINTERIA.PL
Mazda MX-5Michał DomańskiINTERIA.PL
Mazda MX-5Michał DomańskiINTERIA.PL
Mazda MX-5Michał DomańskiINTERIA.PL
Mazda MX-5Michał DomańskiINTERIA.PL

Pierwszy pomysł na ten samochód był tak dobry, że Mazda nigdy nie próbowała go zmienić: miał być niedrogi w zakupie i użytkowaniu; niewielka masa i zasada Jinba Ittai - ‘jedność kierowcy i samochodu’ mają zapewnić mu znakomite prowadzenie; musi wreszcie mieć wygląd klasycznego roadstera. Idealny rozkład mas pomiędzy przednią a tylną osią w stosunku 50:50, składany dach i napęd na tył to kwintesencja MX-5.

Historię MX-5 można ująć w ten sposób: zmieniono w niej wszystko po to, by pozostała niezmieniona. Innymi słowy, to historia wprowadzania innowacji w celu zachowania tradycji. Ten model dzielnie utrzymuje swoje miejsce w dziejach motoryzacji i wciąż wywołuje uśmiech na twarzy każdego kierowcy. MX-5 to już z pewnością legenda. A legenda będzie trwać.

Więcej informacji na temat tego modelu znajdziesz tutaj. A nasz test pod tym linkiem.

MotoAs InteriiInformacja prasowa (moto)
materiały prasowe
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas