Nowe rondo do przebudowy. Rowerzyści zaprotestowali i postawili na swoim

Nowe rondo na obwodnicy Strzelec Krajeńskich.
Nowe rondo na obwodnicy Strzelec Krajeńskich.GDDKiAGDDKiA

W skrócie

  • Nowe rondo na obwodnicy Strzelec Krajeńskich wywołało kontrowersje wśród rowerzystów z powodu braku przejazdów rowerowych.
  • Ministerstwo Infrastruktury nakazało dostosowanie organizacji ruchu do przepisów, co wpłynęło na dalsze dyskusje.
  • Sytuacja prowadzi do pytań o interpretację prawa w kontekście projektów zatwierdzonych przed zmianą przepisów.
  • Więcej ważnych informacji znajdziesz na stronie głównej Interii

Z pozoru to wzorowe rondo. Rowerzyści zauważyli kilka rażących błędów

Zobacz również:

GDDKiA nie widzi problemu. Grupa rowerowa nie dawała za wygraną

Ministerstwo Infrastruktury odpowiedziało na wezwanie Bractwa Rowerowego z Radomia

Mając na uwadze przekazane zdjęcia wskazujące na nieprawidłowości w organizacji ruchu na ww. odcinku drogi krajowej, jak również ocenę organizacji ruchu przekazanej przez GDDKiA, Minister Infrastruktury na podstawie art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1251, z późn. zm.), zwrócił się do Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad o dostosowanie organizacji ruchu na wskazanym odcinku drogi do zgodności z obowiązującymi przepisami prawa oraz zapewnienie bezpieczeństwa ruchu drogowego
przekazał Departament Dróg Publicznych Ministerstwa Infrastruktury.
Części drogi przeznaczone do ruchu rowerów projektuje się z zachowaniem ciągłości tras dla rowerów w ramach projektowanego odcinka drogi i poza nim.
Rozmowa z Rafałem Sonikiem: Wygrał Dakar, bo spał dłużejInteria plINTERIA.PL