Jaki pokrowiec na motocykl będzie najlepszy na zimę?

Przygotowania motocykla do zimowego przestoju wymagają przeprowadzenia kilku czynności. Konieczne jest gruntowne umycie i zabezpieczenie lakieru, zatankowanie zbiornika paliwa do pełna, a także odłączenie akumulatora. Ostatnim etapem jest przykrycie jednośladu specjalnym pokrowcem. Jaki będzie najlepszy na długi zimowy odpoczynek?

Jak zabezpieczyć motocykl przed zimą?
Jak zabezpieczyć motocykl przed zimą?123RF/PICSEL

Zima oznacza zakończenie sezonu motocyklowego i rozpoczęcie kilkumiesięcznego przestoju. Zanim to nastąpi, należy przygotować odpowiednio motocykl - zatankować zbiornik paliwa do pełna, podładować akumulator, napompować opony, wykonać niezbędne naprawy, porządnie go umyć i osuszyć.

Właśnie tak przygotowana maszyna może czekać na nowy sezon. Ostatnim etapem jest zabezpieczenie jednośladu przed działaniem czynników zewnętrznych, niezależnie od tego, czy zimować będzie w ogrzewanym garażu, czy na zewnątrz. W tym celu niezbędny będzie zakup dedykowanego pokrowca.

Do czego służy pokrowiec na motocykl?

Pokrowiec ma za zadanie chronić motocykl przed czynnikami zewnętrznymi, do których zaliczamy zarówno opady deszczu czy śniegu, jak i również przed działaniem promieni UV, które mogą doprowadzić do wyblaknięcia lakieru lub zniszczenia elementów gumowych. Dodatkowo jest zabezpieczeniem przed ptasimi odchodami, które niekorzystnie wpływają na stan powłoki lakierniczej, powodując jego przebarwienia.

Warto rozważyć jego zakup nawet wtedy, gdy jednoślad będzie zaparkowany w garażu, co pomoże uniknąć osadzania się na nim kurzu czy przypadkowego porysowania elementów podczas przechodzenia.

Jak dobrać odpowiedni pokrowiec na motocykl na zimę?

Przede wszystkim należy zdecydować, czy pokrowiec będzie chronił motocykl zaparkowany w garażu, czy na zewnątrz. Znacząco będą się one różnić przede wszystkim materiałem, a także dodatkowymi mocowaniami i rzepami, które mają za zadanie doskonale dopasować go do kształtu motocykla.

Na rynku znajdziecie mnóstwo najróżniejszych propozycji, ale zdecydowanie najbardziej fani jednośladów cenią sobie brytyjską firmę Oxford, która w swojej ofercie posiada najróżniejsze pokrowce w różnych rozmiarach i z różnych materiałów w przystępnych cenach.

Zacznij od zmierzenia swojego motocykla

Aby pokrowiec spełniał swoje zadanie, musi być idealnie dopasowany do motocykla. Jeżeli będzie zbyt mały to może nie zakrywać wszystkich elementów jednośladu, narażając je na uszkodzenia wynikające z działania warunków atmosferycznych. Zbyt duży również nie będzie dobrym wyborem, ponieważ materiał może łopotać podczas silnego wiatru, doprowadzając do mechanicznego uszkodzenia lakieru.

Przed zakupem należy dokładnie zmierzyć motocykl uwzględniając przy tym zestaw kufrów czy akcesoryjną szybę. Niezbędne będzie zmierzenie jego długości, wysokości i szerokości, aby na podstawie tych danych dopasować odpowiedni rozmiar pokrowca. Wielu producentów podaje informacje na temat kompatybilności swoich produktów z konkretnymi modelami.

Im więcej mocowań i rzepów tym lepiej

Szczególnie w przypadku, gdyż wasz motocykl zimę spędzi zaparkowany na zewnątrz, warto wybrać pokrowiec, który wyposażony jest w dużą liczbę dodatkowych rzepów, sznurków i ściągaczy, dzięki którym doskonale dopasujecie go do kształtu oraz gabarytów motocykla. Solidny montaż będzie gwarancją, że w wyniku mocnych opadów deszczu lub śniegu, a także podmuchów wiatru, nie dojdzie do jego zerwania lub przesunięcia, dzięki czemu każdy element waszego motocykla będzie chroniony.

Warto jest wziąć pod uwagę te propozycje, które posiadają wzmocnienia w dolnej części, zapewniające większą odporność na podmuchy wiatru. Ponadto ważną kwestią jest obecność otworów wentylacyjnych, dzięki którym wilgoć nie będzie się gromadzić pod pokrowcem. Brak odpowiedniej wentylacji może doprowadzić do rozwoju pleśni, a nawet korozji.

Odpowiedni materiał jest kwestią najważniejszą

Oszczędzanie na pokrowcu może przynieść więcej szkód niż pożytku. Tani materiał szybko ulegnie uszkodzeniom, a wilgoć może osadzać się zarówno na motocyklu, jak i na wewnętrznej stronie pokrowca. Zdecydowanie warto wybrać te, które wykonane są z materiału odpornego na czynniki atmosferyczne, takie jak promienie słoneczne, deszcz, wiatr i śnieg oraz posiadają dodatkową membranę, która zapewnia cyrkulacje powietrza.

Parkowanie motocykla zimą na zewnątrz zdecydowanie nie jest dobrym rozwiązaniem. Jeżeli nie posiadacie własnego garażu, warto jest zapoznać się z ofertą serwisów motocyklowych, w których również możliwe jest pozostawienie jednośladu na kilka miesięcy za niewielką opłatą.

Coraz częściej na najróżniejszych grupach zrzeszających fanów dwóch kółek pojawiają się propozycje wspólnego wynajmu garażu. Odpowiednie przygotowanie maszyny do zimowego postoju oraz przechowywanie jej w odpowiednich warunkach będzie gwarancją uniknięcia problemów z odpaleniem silnika wiosną.

interiaINTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas