Watykan przechodzi na prąd. Papież Franciszek wymienia flotę na “elektryki”
Do 2030 roku Państwo Watykańskie chce przekształcić swoją flotę, by stała się całkowicie neutralna węglowo. W przejściu na zrównoważoną mobilność Watykanowi pomoże Volkswagen. Niemiecki producent przekaże w ręce Papieża Franciszka prawie 40 elektrycznych samochodów z rodziny ID. Pierwsze z nich zostały już przekazane w ręce biskupa Rzymu.
Spis treści:
Watykan przechodzi na elektromobilność
Do 2035 roku cała Europa zobowiązała do przejścia na elektryczną mobilność. Oznacza to, że za niespełna 11 lat w całej Unii Europejskiej sprzedawane będą tylko i wyłącznie auta elektryczne oraz te napędzane na wodorowe ogniwa paliwowe i paliwami syntetycznymi. Do zrównoważonej mobilności dążą jednak nie tylko producenci, co pokazuje przykład Państwa Watykańskiego. Do 2030 roku Watykan będzie stopniowo przekształcać flotę na auta bezemisyjne. Proces ten pomoże przyspieszyć Volkswagen, który w ręce Papieża Franciszka przekaże blisko 40 bezemisyjnych aut z rodziny ID.
Volkswagen dostarczy blisko 40 samochodów z rodziny ID.
Do floty Watykanu dołączą modele ID.3, ID.4 oraz ID.5. Pierwsze sztuki zostały już przekazane osobiście w ręce Papieża Franciszka przez dr Christiana Dahlheima, prezesa zarządu Volkswagen Financial Services AG oraz Imeldę Labbé, Członka Zarządu ds. Sprzedaży, Marketingu i Obsługi Posprzedażnej w Volkswagen Samochody Osobowe.
Elektryfikacja flot staje się coraz ważniejsza na całym świecie. Fakt, że pracownicy Watykanu również będą jeździć modelami z rodziny ID., jest zaszczytem dla naszej marki i podkreśla atrakcyjność naszych pełni elektrycznych modeli.
Papież Franciszek odebrał pierwsze auta. To Volkswageny ID.3 po liftingu
Pierwsze samochody, które trafiły do rąk Papieża Franciszka, to volkswageny ID.3 w wersji wyposażenia Pro Performance, których ceny w polskich salonach zaczynają się od 191 890 zł (od 164 890 zł w programie “Mój Elektryk"). Zasila je litowo-jonowy akumulator o pojemności 58 kWh, a napędza jeden silnik elektryczny przy tylnej osi, który generuje moc 204 KM i 310 Nm. Zasięg na jednym ładowaniu w cyklu mieszanym (wg. WLTP) wynosi do 430 km. Maksymalna moc ładowania ID.3 Pro Performance wynosi 120 kW.
Wersja Pro S, której ceny startują od 221 190 zł (od 194 190 zł w programie “Mój Elektryk") dysponuje większym akumulatorem (77 kWh) i w efekcie większym zasięgiem do 560 km na jednym ładowaniu. Maksymalna moc, z jaką można ładować baterię z wykorzystaniem prądu stałego to 170 kW.