W samochodach elektrycznych nie ma nic romantycznego. To czysty pragmatyzm

Piotr Kozłowski

Volkswagen ID.5
Volkswagen ID.5materiały prasowe
W obszarze Big Techu Unia ustępuje Stanom oraz Chinom i mimo usilnych prób może przegrać wyścig także o sztuczną inteligencję i technologie kwantowe. Europejczycy, aby tym razem wyprzedzić konkurencję, pod hasłem Europejskiego Zielonego Ładu postanowili więc masowo przestawić swoją gospodarkę na zielone technologie zapewniające źródło dochodów na kolejne dziesięciolecia
- pisze Dominik Cheda na stronie internetowej Klubu Jagiellońskiego.
  • Dlaczego Unia Europejska tak szybko chce przejść na model gospodarki zeroemisyjnej, skoro reszta świata wciąż będzie zatruwała powietrze, którym oddychamy?
  • Dlaczego elektryfikacja parku samochodów postępuje tak szybko? Dlaczego jest nam narzucana i to jeszcze w takim tempie?
  • Dlaczego nie ma odwrotu od samochodów elektrycznych?

Europa dopiero się rozpędza

Udział samochodów elektrycznych w sprzedaży nowych aut na świecie
Udział samochodów elektrycznych w sprzedaży nowych aut na świecie.

Polska jeszcze w tyle, choć powoli wrzuca drugi bieg

Teraz niezwykle ważne jest, aby cele polityczne wyznaczone przez UE były wspierane odpowiednimi działaniami politycznymi we wszystkich krajach Europy, w tym w Europie Środkowo-Wschodniej. Potrzebujemy dobrej polityki i dobrego prawodawstwa, które wybiega w przyszłość
- mwóił na niedawnej konferencji prasowej Prezes Zarządu Volkswagen Group Polska, Pavel Solc.
Podsumowując rok 2022 można stwierdzić, że segment pojazdów niskoemisyjnych jest jedynym, gdzie odnotowaliśmy znaczne wzrosty, zarówno w przypadku samochodów nowych jak i używanych. Szczególnie wart podkreślenia jest bardzo dynamiczny wzrost w grupie pojazdów dostawczych i ciężarowych
- mówił Jakub Faryś, prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, podsumowując miniony rok w Polsce.