Tylko w Interii - Wojciech Szyszko o Izerze - rozmawiamy z nowym członkiem rady nadzorczej ElektroMobility Poland

Paweł Rygas

Oprac.: Paweł Rygas

Wojciech Szyszko - nowy członek rady nadzorczej ElektroMobility Poland. Wcześniej wieloletni szef KIA Motors Polska
Wojciech Szyszko - nowy członek rady nadzorczej ElektroMobility Poland. Wcześniej wieloletni szef KIA Motors PolskaInformacja prasowa (moto)
Izera hatchback
Izera hatchbackInformacja prasowa (moto)

Izera hatchback na zdjęciach

Izera hatchback na zdjęciach
Izera hatchback na zdjęciachPiotr Rejowski.
Izera hatchback na zdjęciach
Izera hatchback na zdjęciachPiotr Rejowski.
Izera hatchback na zdjęciach
Izera hatchback na zdjęciachPiotr Rejowski.
Nazwa Izera pochodzi od gór Izerskich, co ma podkreślać związanie marki z naszym krajem. Pierwszy model jest póki co nazywany po prostu hatchbackiem, aby odróżnić go od drugiego, również jeszcze nienazwanego modelu - SUVa.
Nazwa Izera pochodzi od gór Izerskich, co ma podkreślać związanie marki z naszym krajem. Pierwszy model jest póki co nazywany po prostu hatchbackiem, aby odróżnić go od drugiego, również jeszcze nienazwanego modelu - SUVa.Piotr Rejowski.
Izera hatchback to auto kompaktowe, które za sprawą architektury typowej dla aut elektrycznych, ma oferować na tyle miejsca, aby móc pełnić rolę auta rodzinnego. Sami twórcy podkreślają, że zależało im na stworzeniu samochodu przede wszystkim praktycznego, komfortowego i przyjaznego w codziennym użytkowaniu.
Izera hatchback to auto kompaktowe, które za sprawą architektury typowej dla aut elektrycznych, ma oferować na tyle miejsca, aby móc pełnić rolę auta rodzinnego. Sami twórcy podkreślają, że zależało im na stworzeniu samochodu przede wszystkim praktycznego, komfortowego i przyjaznego w codziennym użytkowaniu.Piotr Rejowski.
Według przekazanych podczas premiery informacji, Izera hatchback ma mieć baterię pozwalającą na przejechanie około 400 km na jednym ładowaniu. Silnik natomiast powinien rozpędzać polskiego elektryka do 100 km/h w 8 s. Projektanci nie zdradzili natomiast, czy auto będzie miało napęd na przednie czy na tylne koła.
Według przekazanych podczas premiery informacji, Izera hatchback ma mieć baterię pozwalającą na przejechanie około 400 km na jednym ładowaniu. Silnik natomiast powinien rozpędzać polskiego elektryka do 100 km/h w 8 s. Projektanci nie zdradzili natomiast, czy auto będzie miało napęd na przednie czy na tylne koła.Piotr Rejowski.
W ten sposób dochodzimy do problemu Izery. Jest projekt nadwozia, jest projekt wnętrza, ale nie ma płyty podłogowej, ani układu napędowego. Firma nadal nie wybrała ostatecznego rozwiązania, co jest kluczowe, także dla ostatecznego wyglądu pierwszej Izery. Bez tego nie sposób także budować fabryki i przygotowywać linii produkcyjnej. Mimo tego przedstawiciele firmy zapewniają, że wszystko jest na dobrej drodze i w 2023 roku na drogi wyjadą pierwsze seryjne egzemplarze Izery
W ten sposób dochodzimy do problemu Izery. Jest projekt nadwozia, jest projekt wnętrza, ale nie ma płyty podłogowej, ani układu napędowego. Firma nadal nie wybrała ostatecznego rozwiązania, co jest kluczowe, także dla ostatecznego wyglądu pierwszej Izery. Bez tego nie sposób także budować fabryki i przygotowywać linii produkcyjnej. Mimo tego przedstawiciele firmy zapewniają, że wszystko jest na dobrej drodze i w 2023 roku na drogi wyjadą pierwsze seryjne egzemplarze IzeryPiotr Rejowski.
"To są zamierzenia, które były od podstaw skazane na porażkę. Uczestniczyłem w kilku pierwszych spotkaniach programu elektromobilności. Gdy usłyszałem jakie pomysły mieli niektórzy uczestnicy tego programu i jaką mają wiedzę, to uznałem, że nie nadaję się do tego towarzystwa. Pojęcia nie mieli, na czym polega elektromobilność. Spotykałem się z twierdzeniami, że wystarczy wziąć samochód z ulicy, wyrzucić silnik i zbiornik z benzyną, wstawić baterię i silnik elektryczny, i samochód jeździ. Ludzie w ogóle nie zdają sobie sprawy ze struktury samonośnego nadwozia, naprężeń, aspektów bezpieczeństwa. Ze stateczności ruchu. Jak ja słyszałem wypowiedzi niekompetentnych uczestników tego programu, to doszedłem do wniosku, że w tym gremium się nie odnajdę"
Izera SUV
Izera SUVInformacja prasowa (moto)
Izera hatchback
Izera hatchbackInformacja prasowa (moto)

Izera. Zdjęcia z prezentacji

Izera. Zdjęcia z prezentacji
Izera. Zdjęcia z prezentacji INTERIA.PL
Izera. Zdjęcia z prezentacji
Izera. Zdjęcia z prezentacji INTERIA.PL
Izera. Zdjęcia z prezentacji
Izera. Zdjęcia z prezentacji INTERIA.PL
Izera. Zdjęcia z prezentacji
Izera. Zdjęcia z prezentacji INTERIA.PL
Izera. Zdjęcia z prezentacji
Izera. Zdjęcia z prezentacji INTERIA.PL
Izera. Zdjęcia z prezentacji
Izera. Zdjęcia z prezentacji INTERIA.PL
Izera. Zdjęcia z prezentacji
Izera. Zdjęcia z prezentacji INTERIA.PL
Izera. Zdjęcia z prezentacji
Izera. Zdjęcia z prezentacji INTERIA.PL
Izera. Zdjęcia z prezentacji
Izera. Zdjęcia z prezentacji INTERIA.PL
Izera. Zdjęcia z prezentacji
Izera. Zdjęcia z prezentacji INTERIA.PL
Izera. Zdjęcia z prezentacji
Izera. Zdjęcia z prezentacji INTERIA.PL
Izera. Zdjęcia z prezentacji
Izera. Zdjęcia z prezentacji INTERIA.PL
Izera. Zdjęcia z prezentacji
Izera. Zdjęcia z prezentacji INTERIA.PL
Izera. Zdjęcia z prezentacji
Izera. Zdjęcia z prezentacji INTERIA.PL
Motorandka z Joanną Zientarską - Peugeot 208 GTINTERIA.PL