Toyota pracuje nad manualną skrzynią do aut elektrycznych

Karol Biela

Oprac.: Karol Biela

Toyota zgłosiła osiem patentów związanych z możliwością manualnej zmiany przełożeń w elektrycznych samochodach. Kierowca będzie mógł używać pedału sprzęgła i poruszać drążkiem. Oczywiście, jeżeli tylko będzie chciał!

Toyota pracuje na manualną możliwością zmiany przełożeń w autach elektrycznych. Biegi oczywiście byłyby "wirtualne"
Toyota pracuje na manualną możliwością zmiany przełożeń w autach elektrycznych. Biegi oczywiście byłyby "wirtualne"Informacja prasowa (moto)

Pod koniec 2021 roku japoński koncern zaprezentował swojego pierwszego "elektryka". Model bZ4X zadebiutować ma w Europie już w tym roku i jest zapowiedzią kierunku, w którym idzie znana dotychczas raczej z produkcji hybryd marka.

Późny debiut elektrycznego samochodu Toyoty sprawia, że teraz japońscy menadżerowie będą musieli zwrócić uwagę potencjalnych klientów na ich produkt. Jak tego dokonać, kiedy już nawet Dacia ma w swojej ofercie pojazd typu BEV (ang. battery electric vehicle)?Być może taką nowością będzie pierwsza manualna skrzynia biegów w elektrycznym pojeździe. Oczywiście nie mowa tutaj o prawdziwej mechanicznej przekładni, ale o "wirtualnym" trybie przypominającym ręczną zmianę biegów.

Trzy przekładnie w jednym "elektryku"?

Toyota opatentowała osiem rozwiązań mających na celu wprowadzenie do produkcji elektryczne auta właśnie z możliwością manualnej obsługi dźwignią przy udziale pedału imitującego działanie sprzęgła. Jednocześnie, użytkownicy będą mogli zmieniać przełożenia bez wciskania pedału sprzęgła, a jeżeli zechcą, po prostu będą jeździć swoimi elektrycznymi Toyotami wybierając tryb całkowicie automatyczny, który pozwoli jechać do przodu lub do tyłu.

Toyota opracowała aż osiem patentów związanych z opcją manualnej zmiany biegów w elektrycznych samochodachInformacja prasowa (moto)

W przypadku ręcznego trybu system imitować ma "wchodzenie" na obroty a na wyświetlaczu - tak jak teraz w autach spalinowych - pojawi się sugestia zmiany biegu na wyższy lub redukcji.Po co wszystko? Być może dlatego, że część kierowców starszej daty boi się przesiadki do aut typu BEV z powodu automatycznych przekładni stosowanych dotychczas w tych konstrukcjach. Czy jednak ręczna możliwość zmiany biegów w "elektrykach" pojawi się w seryjnie produkowanych Toyotach? Tego nikt oficjalnie jeszcze nie potwierdził.***

Odcinek 4: Safety Lab. Bezpieczeństwo ma pierwszeństwo [skrót programu]PolsatPolsat
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas