Nowy samochód wjeżdża do Polski. Będzie go można kupić za 40 tys. zł
Zgodnie zapowiedziami Stellantis rozpoczyna sprzedaż w Polsce samochodów marki Leapmotor. Warto zwrócić na nie uwagę, bo przynajmniej jeden z nowych modeli, dzięki niskiej cenie, może namieszać na rynku. Jeśli skorzystamy z programu NaszEauto nowy samochód będzie można kupić za około 40 tys. zł!
![Tak prezentują się gabaryty Leapmotor T03 w porównaniu z większym bratem - C10.](https://i.iplsc.com/000K6FMDQPDODRTS-C322-F4.webp)
Spis treści:
Leapmotor International to spółka joint venture koncernu Stellantis i chińskiego producenta samochodów elektrycznych, firmy Leapmotor. Celem spółki jest sprzedaż w Europie tanich samochodów elektrycznych. Pierwsze egzemplarze modeli T03 i C10 są już w drodze do polskich salonów, a ich oficjalna sprzedaż rozpocznie się jeszcze w lutym. Na jakie ceny można liczyć?
Leapmotor T03 to auto montowane w Polsce
Na szczególną uwagę zasługuje Leapmotor T03, który montowany jest w Polsce, w Tychach, na tej samej linii montażowej, gdzie przez prawie dwie dekady powstawał kultowy Fiat 500. Montaż odbywa się w systemie SKD, co oznacza, że auto jest składane z gotowych podzespołów przesyłanych z Chin.
T03 ma 362 cm długości, 165 cm szerokości i niespełna 158 cm wysokości, będzie więcej bezpośrednim konkurentem najtańszego dzisiaj samochodu elektrycznego w Europie, czyli Dacii Spring.
Samochód jest napędzany przez silnik elektryczny, który generuje 95 KM i 158 Nm. To wystarcza, by T03 rozpędzało się do 100 km/h w 12,7 s. Producent obiecuje zasięg według WLTP wynoszący od 265 do 395 km, ale realny będzie oczywiście mniejszy. Podczas jazd testowych w Warszawie, jakie odbyliśmy w listopadzie ubiegłego roku, auto zużywało około 15 kWh/100 km, co oznacza, że przy baterii o pojemności 37,3 kWh zasięg wynosi najwyżej 250 km.
Zobacz również:
Leapmotor T03 można ładować prądem AC z mocą 6,6 kW lub prądem stałym z mocą 48 kW.
Natomiast Leamotor C10 to SUV segmentu D, który będzie oferowany jako auto elektryczne oraz z tzw. range extenderem, czyli silnikiem spalinowym, którego zadaniem jest ładowanie akumulatora.
Ile kosztują samochody Leapmotor?
Ciekawym aspektem są ceny. O ile za C10 trzeba będzie zapłacić przynajmniej 160 tys. zł, to za T03 już tylko 80 tys. zł. A pamiętajmy, że na początku lutego wystartował program dopłat do samochodów elektrycznych NaszEauto. Dzięki niemu można obniżyć cenę samochodu elektrycznego maksymalnie o 40 tys. zł, dzięki czemu dokładnie za taką kwotę można będzie kupić Leapmotora T03. 40 tys. zł za samochód bateryjny? To robi wrażenie.
Leapmotor T03 w programie NaszEauto za 40 tys. zł
Bazowa kwota dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego dla osób indywidualnych wynosi 18 750 zł. Jeśli nabywca zamierza sfinansować taki zakup np. leasingiem konsumenckim, otrzymać może do 30 tys. zł. Taka sama kwota - 30 tys. zł – przeznaczona została też dla osób z kartą dużej rodziny.
Na 30 tys. zł liczyć mogą również liczyć właściciele jednoosobowych działalności gospodarczych chcący kupić, wyleasingować lub wynająć (długoterminowo) samochód elektryczny.
![](https://i.iplsc.com/000K6FLU4H6FKNIN-C322-F4.webp)
Przewidziano też kolejne progi dopłat m.in. dla osób o niższych dochodach lub tych, które zdecydują się zezłomować swój dotychczasowy pojazd. Premia za złomowanie to odpowiednio:
- 5 tys. zł – dla osób fizycznych z kartą dużej rodziny i osób fizycznych chcących skorzystać z leasingu,
- 10 tys. zł – dla właścicieli jednoosobowych działalności gospodarczych w przypadku zakupu, leasingu lub wynajmu długoterminowego
Gdzie będzie można kupić samochody Leapmotor?
Na początek auta dostępne będą w sześciu punktach dealerskich Stellantisa, ale lista ta, podobnie, jak lista oferowanych modeli, ma być sukcesywnie poszerzana. W ciągu najbliższych trzech lat Leapmotor zamierza wprowadzać na rynek co najmniej jeden model rocznie.
Jeszcze w lutym samochody Leapmoto będą dostępne w salonach w Białymstoku, Szczecinie, Bydgoszczy, Poznaniu, Warszawie i Krakowie.