Nowa fabryka Grupy Volkswagena w Polsce. Gigantyczna inwestycja

Firma Umicore oraz należące do grupy Volkswagena przedsiębiorstwo PowerCo zainwestują w Polsce ponad 8 miliardów złotych w nowy zakład, który będzie dostarczać materiały akumulatorowe europejskim klientom z branży motoryzacyjnej. Zasilana zieloną energią fabryka powstanie pod Nysą.

Na Opolszczyźnie już wkrótce powstanie kolejny zakład spółki Umicore. Tym razem światowy lider w produkcji materiałów katodowych do akumulatorów litowo-jonowych wszedł we współpracę z należącym do grupy Volkswagena przedsiębiorstwem PowerCo, tworząc projekt i spółkę joint-venture o nazwie IONWAY. Owocem tej kooperacji ma być warta ponad 8 miliardów złotych inwestycja w fabrykę materiałów akumulatorowych.

To kolejna taka inwestycja w Polsce

Grupa Umicore, która jest obecna w naszym kraju od ponad 8 lat, planuje rozpocząć budowę nowego zakładu jeszcze w tym roku. Będzie to już trzecia inwestycja spółki w Polsce i druga w  której produkowane będą katodowe materiały akumulatorowe. Pierwszy taki obiekt powstał w ubiegłym roku w Radzikowicach, a koszt jego budowy opiewał na 660 mln euro. Podobnie jak wspomniana fabryka, także nowa inwestycja ma być zasilana w 100 proc. zieloną energią.

Nowy zakład do wielka szansa dla całego regionu

Reklama

Kolejny taki zakład to gigantyczna korzyść dla całego regionu i podkreślenie pozycji kraju jako lidera w dziedzinie akumulatorów do pojazdów elektrycznych. Jak podkreślają przedstawiciele firm Umicore i PowerCo - Opolszczyzna i Nysa to idealne miejsce do realizacji kolejnych celów biznesowych obu przedsiębiorstw.

Zaletą regionu jest bowiem nie tylko jego umiejscowienie w Europie Środkowej, ale także dobrze rozwinięta komunikacja. Umożliwia to spółkom zredukowanie kosztów logistycznych i ułatwienie organizacji łańcucha dostaw. Ważnym czynnikiem jest także bliskość uczelni wyższych oraz wrocławskich i opolskich instytutów badawczych, co ułatwia znalezienie odpowiednio wykwalifikowanej kadry.

Jak podkreślają przedstawiciele firmy - prace budowlane mają rozpocząć się jeszcze w bieżącym roku, a produkcja powinna ruszyć w 2026 r. W fabryce do 2030 roku zatrudnienie ma znaleźć blisko 900 osób. 

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Nysa | fabryka | samochody elektryczne
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama