Najpopularniejszy model Dacii nie na benzynę. Prezes zapowiada zmianę
Jak poinformował Denis Le Vot, dyrektor generalny Dacii – pod koniec 2027 roku model Sandero otrzyma wariant bezemisyjny. Będzie to część szeroko zakrojonych działań mających na celu zmniejszenie średniej emisji CO2 marki.
Dacia Sandero to samochód subkompaktowy, który został po raz pierwszy wprowadzony w 2007 roku i szybko stał się najlepiej sprzedającym się modelem firmy. Pod koniec 2024 roku pojazd kolejny raz znalazł się na szczycie sprzedaży, notując rekordowe wyniki na 28 rynkach europejskich. Jednocześnie listopad ubiegłego roku był ósmym miesiącem, kiedy Sandero było najchętniej kupowanym samochodem w Europie.
Dacia Sandero w elektrycznej wersji. Premiera w 2027 roku?
Wszystko wskazuje na to, że gigantyczny sukces niewielkiego auta wkrótce przyczyni się do powstania jego kolejnego wariantu – konkretnie mowa o wersji elektrycznej. Jak poinformował Denis Le Vot, dyrektor generalny Dacii – plany wdrożenia bezemisyjnego bestsellera zostały wstępnie ustalone na koniec 2027 roku.
Na ten moment nie są znane żadne szczegóły dotyczące danych technicznych elektrycznej odmiany Sandero. Le Vot nie ujawnił szczegółów dotyczących pojemności baterii, mocy napędu ani nawet przewidywanego zasięgu planowanego modelu. Wiadomo jednak, że decyzja o wprowadzeniu bezemisyjnego Sandero jest ściśle powiązana z nową strategią marki, która koncentruje się na redukcji średniej emisji CO2 przez producenta.
Dacia odstaje od Renault w kwestii średniej emisji CO2
Nie jest bowiem tajemnicą, że Dacia jest znacznie mniej zelektryfikowana niż jej marka-matka Renault, która oferuje cały przekrój „ekologicznych” modeli. Począwszy od samochodów wyposażonych w napędy hybrydowe – od klasycznych, po hybrydy typu plug-in – aż po samochody elektryczne. W trakcie wywiadu dla prasy Le Vot zaznaczył, że obecna gama Dacii jest „bardziej zorientowana na silniki spalinowe niż Renault” i podkreślił, że średnia emisja CO2 w tej gamie jest wyższa.
Wkrótce kolejne zelektryfikowane i elektryczne modele Dacii
W nadchodzących latach strategia Dacii będzie skupiać się na hybrydyzacji całej gamy modelowej. Le Vot zapowiedział, że w ofercie znajdzie się kompaktowy SUV Bigster, wyposażony w 155-konny w pełni hybrydowy układ napędowy oraz 48-woltowy system miękkiej hybrydy. Do końca 2025 roku marka planuje również wprowadzić klasyczne układy hybrydowe z napędem na cztery koła, które będą dostępne zarówno w modelu Duster, jak i Bigster.
To jednak nie wszystko. W przyszłości Dacia planuje wzbogacić swoją ofertę o kolejne modele elektryczne. Jak podkreślił dyrektor generalny marki, będzie ich „więcej niż dwa”, a ich debiuty rynkowe będą odbywały się rok po roku w ciągu nadchodzącej dekady.