Lucid Air. Można zamawiać konkurenta Tesli!

Tesla nie jest jedynym amerykańskim producentem samochodów elektrycznych, który z zainteresowaniem spogląda w stronę rynków Starego Kontynentu.

Marką, która planuje uszczknąć dla siebie spory kawałek z nowego lukratywnego rynku zelektryfikowanych pojazdów o luksusowym charakterze, jest amerykańska Lucid Motors. Firma kończy właśnie budowę fabryki swoich aut w Casa Grande w Arizonie i uznała, że to dobry moment, by rozpocząć promocję jej przyszłych produktów w Europie.

Klienci z Austrii, Belgii, Danii, Finlandii, Francji, Niemczech, Islandii, Włoszech, Monako, Holandii, Norwegii, Hiszpanii, Szwecji i Szwajcarii zyskali właśnie możliwość zarezerwowania jednego z egzemplarzy pierwszego seryjnego modelu marki - Lucid Air. Produkcyjna wersja auta zadebiutować ma w kwietniu w Nowym Jorku. Pierwsze egzemplarze trafić mają na amerykańskie drogi jeszcze przed końcem roku. Amerykanie chcą, by pierwsi nabywcy ze Starego Kontynentu otrzymali swoje pojazdy w roku 2021.Stopniowo oferta będzie rozszerzana na kolejne kraje.

Reklama

By potwierdzić rezerwację - wzorem Tesli - wpłacić trzeba depozyt w wysokości 1000 dolarów. Klienci z wymienionych krajów złożyć mogą wstępne zamówienie, korzystając bezpośrednio ze strony internetowej producenta.

Sam Lucid Air to pojazd, który - przynajmniej w teorii - zagrozić może nie tylko Tesli model S, ale też np. zapowiadanemu przez Mercedesa luksusowemu modelowi EQS. Samochód, o ile wierzyć zapewnieniom producenta, może się pochwalić rewelacyjnymi osiągami. Wzorem najbogatszych odmian Tesli napęd przekazywany jest na cztery koła za pośrednictwem dwóch, umieszczonych bezpośrednio nad osiami, silników trakcyjnych. Baterie, dla lepszego rozmieszczenia masy, umieszczono pod podłogą przedziału pasażerskiego w trzech osobnych zasobnikach.

Zdaniem producenta samochód przyspiesza do 60 mph (96 km/h) w zaledwie 2,5 s i potrafi pokonać na jednym ładowaniu dystans ponad 400 km!

Lucid przekonuje, że model Air ma być "najbardziej zaawansowanym pojazdem elektrycznym na świecie". W pierwszej fazie po uruchomieniu fabryki powstać ma 80 prototypów w różnych stadiach modelu produkcyjnego, z których część posłuży m.in. do wykonania testów zderzeniowych i homologacyjnych.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama