Rok 2024 w Volkswagenie upłynie pod znakiem bogatego wyposażenia
Artykuł sponsorowany
Dodatkowe wyposażenie samochodu ma coraz większe znaczenie dla kierowców. Z jednej strony przekłada się ono na rosnące bezpieczeństwo, z drugiej – lepszy komfort i wygodę podróżowania. Dość powiedzieć, iż konkretne systemy bądź funkcje mogą wręcz zadecydować o zakupie takiego, a nie innego modelu. Nie bez powodu więc wspólnym mianownikiem dostępnych w 2024 r. w Volkswagenie modeli będą wyjątkowo bogate wersje wyposażenia.
Wybrane modele Volkswagena w wersji Special Edition: nowy T-Cross
Najbardziej wymownym przykładem wspomnianego wyżej trendu pozostaje nowy T-Cross. Odświeżona wersja tego stosunkowo niewielkiego (ale przestronnego!) SUV-a do sprzedaży trafia z wyjątkowo bogatym wyposażeniem dostępnym już w standardzie. Świetne wrażenie robi już wnętrze - postawiono bowiem na wysokiej jakości materiały i staranne wykończenie. Tu każdy detal ma znaczenie! To jednak dopiero początek zmian. Już podstawowa wersja T-Crossa posiada m.in. wyświetlacze Digital Cockpit i radio composition, reflektory LED czy czujniki parkowania z tyłu.
Od wersji Life można z kolei zdecydować się na zauważalnie zwiększający komfort podróżowania system Travel Assist, który może utrzymać pojazd na swoim pasie ruchu, zachować odległość od pojazdu poprzedzającego i utrzymać zadaną prędkość.. Mało? No to przyjrzyjmy się jednej z najbogatszych wersji, czyli Style. W standardzie posiada ona matrycowe reflektory LED Matrix z doświetlaniem zakrętów, 17-calowe aluminiowe felgi Manila czy tylne światła w technologii LED z dynamicznymi kierunkowskazami.
Wybrane modele Volkswagena w wersji Special Edition: T-Roc oraz Taigo
Inne modele dostępne w bogatym wyposażeniu już w standardzie? T-Roc oraz Taigo. Pierwszy z nich to jeden z najpopularniejszych samochodów Volkswagena - od premiery na rynku sprzedało się już grubo ponad milion egzemplarzy. A wiele wskazuje na to, że sytuacja wyraźnie się poprawi.
Wersja Special Edition obejmuje mianowicie 17-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich "Johannesburg", bezkluczykowy dostęp i uruchamianie samochodu (Keyless Access), przyciemniane szyby tylne i boczne oraz kamerę cofania. Sporo elementów, jak na podstawowe wyposażenie, prawda? Wszystkie wymienione elementy znajdziemy również w Volkswagenie Taigo w wersji Special Edition, również ze stopów metali lekkich - tym razem "Bangalore".
Wybrane modele Volkswagena w wersji Special Edition: Touran oraz Polo
Podgrzewane fotele przednie z oddzielną regulacją, kamera cofania, reflektory skrętne LED, bezdotykowe otwieranie i zamykanie bagażnika, alarm z funkcją dozoru wnętrza i czujnikiem przechyłu... Wszystko to nie brzmi jak standardowe wyposażenie, prawda? W tym przypadku pozory jednak mylą: każdy z wymienionych aspektów (oraz dużo więcej!) znajdziemy w Touranie w ramach pakietu Special Edition.
Pozory mylą również, jeśli chodzi o Volkswagena Polo. Małe miejskie samochody nie kojarzą się bowiem z bogatym wyposażeniem - wybieramy je zwykle z powodów czysto praktycznych. Mają nas po prostu bezpiecznie i oszczędnie dowieźć z punktu A do B, a komfort podróżowania najczęściej schodzi na drugi plan. Tak jednak być nie musi - wystarczy, że zdecydujemy się na Polo w wersji Special Edition. Otrzymamy wówczas model wyposażony w przyciemnione szyby tylne i tylne boczne oraz kamerę cofania. Innymi słowy, coś, co bardzo mocno ułatwi nam parkowanie w niewielkich przestrzeniach. A to jedno z największych wyzwań, związanych z jazdą po zatłoczonych miastach.
Wybrane modele Volkswagena w wersji Special Edition: ID.3, ID.4 i ID.5
Rodzina elektryków Volkswagena z roku na rok rośnie. Niemiecki koncern trafnie odczytuje panujące na rynku trendy - to właśnie elektryki można uznać za przyszłość motoryzacji. Dlaczego? Ponieważ z jednej strony stanowią one odpowiedź na największe wyzwania cywilizacyjne, z drugiej - potrzebę oszczędnej jazdy i przyjazną kieszeni eksploatację. Powodów, by zdecydować się na zakup własnego elektryka jest zresztą więcej - bogatym wyposażeniem kuszą modele z linii ID.
Jeśli chodzi o model ID.3, sporo zależy od pakietu, na który się zdecydujemy: Komfort to m.in. podgrzewane fotele przednie i kierownica oraz dwustrefowa klimatyzacja, Assistance - bezkluczykowy dostęp oraz Park Assist z kamerą cofania, a Exterior - reflektory LED Matrix czy zapobiegający oślepianiu kierowców nadjeżdżających z przeciwka Advanced Dynamic Light Assist. ID.4 Special Edition to również wiele zróżnicowanych opcji w licznych pakietach (Komfort, Assistance, Infotainment, Style, Design), co oznacza, iż łatwo znajdziemy taki, który w największym stopniu odpowie na nasze oczekiwania.
Najbardziej imponującym krokiem Volkswagena na drodze do elektromobilności bez wątpienia jest jednak ID.5 - zwłaszcza pod względem pokonywania długich dystansów na jednym ładowaniu. A do wielokilometrowych podróży zachęca bogate wyposażenie dostępne w standardzie w ramach pakietu Special Edition. Spośród kilku opcji uwagę warto zwrócić na Style, w skład którego wchodzi m.in. tylny podłokietnik z dwoma uchwytami na napoje i otworem na przedmioty, podgrzewana kierownica czy tapicerka z mikrofibry ArtVelours.
Zużycie paliwa dla modelu T-Cross: 5,7-6,5 l/100 km; emisja CO2 129-147 g/km zostały określone zgodnie z procedurą WLTP.
Zużycie paliwa dla modelu T-Roc: 4,6-9 l/100 km; emisja CO2 122-205 g/km zostały określone zgodnie z procedurą WLTP.
Zużycie paliwa dla modelu Taigo: 5,4-6,3 l/100 km; emisja CO2 122-143 g/km zostały określone zgodnie z procedurą WLTP.
Zużycie paliwa dla modelu Touran: 5,0-7,2 l/100 km; emisja CO2 130-162 g/km zostały określone zgodnie z procedurą WLTP.
Zużycie paliwa dla modelu Polo: 5,2-7,1 l/100 km; emisja CO2 117-161 g/km zostały określone zgodnie z procedurą WLTP.
Zużycie energii dla modelu ID.3: WLTP średnio [kWh/100 km] 15,2-16,5, zasięg: do 559 km, emisja CO2 0g/km.
Zużycie energii dla modelu ID.4: WLTP średnio [kWh/100 km] 15,9-19,5, zasięg: do 554 km, emisja CO2 0g/km.
Zużycie energii dla modelu ID.5: WLTP średnio [kWh/100 km] 15,5-18,6, zasięg: do 567 km, emisja CO2 0g/km.
Artykuł sponsorowany