10 najdroższych w serwisie aut według Warranty Direct
Brytyjska firma ubezpieczeniowa Warranty Direct wyłoniła najbardziej i najmniej kosztowne w naprawach auta z ostatnich 15 lat. Dla ponad 200 000 aktualnych i wygasłych polis 450 modeli samochodów obliczono indeks niezawodności, uwzględniający takie czynniki jak częstotliwość awarii, koszty napraw oraz średni wiek oraz przebieg pojazdu. Im niższy indeks, tym mniej awarii i niższe koszty serwisowania. Wśród aut, które otrzymały najgorsze noty, królują samochody luksusowe i sportowe. Nie zawsze okazywały się one zawodne, ale zawsze ich zaawansowana konstrukcja windowała koszty napraw. Przykład? Porsche 911 (996) ma najniższy roczny współczynnik egzemplarzy, które uległy awarii (39%), ale średni koszt jednorazowego serwisu sięgnął niemal 850 funtów. To samo dotyczy Mercedesów, które według ekspertów Warranty Direct psują się rzadziej od konkurencji. Niestety, gdy już się zepsują, przywrócenie ich do pełnej sprawności kosztuje krocie.
10 najdroższych w serwisie aut według Warranty Direct
Brytyjska firma ubezpieczeniowa Warranty Direct wyłoniła najbardziej i najmniej kosztowne w naprawach auta z ostatnich 15 lat. Dla ponad 200 000 aktualnych i wygasłych polis 450 modeli samochodów obliczono indeks niezawodności, uwzględniający takie czynniki jak częstotliwość awarii, koszty napraw oraz średni wiek oraz przebieg pojazdu. Im niższy indeks, tym mniej awarii i niższe koszty serwisowania. Wśród aut, które otrzymały najgorsze noty, królują samochody luksusowe i sportowe. Nie zawsze okazywały się one zawodne, ale zawsze ich zaawansowana konstrukcja windowała koszty napraw. Przykład? Porsche 911 (996) ma najniższy roczny współczynnik egzemplarzy, które uległy awarii (39%), ale średni koszt jednorazowego serwisu sięgnął niemal 850 funtów. To samo dotyczy Mercedesów, które według ekspertów Warranty Direct psują się rzadziej od konkurencji. Niestety, gdy już się zepsują, przywrócenie ich do pełnej sprawności kosztuje krocie.