Yaris II od 37 900 zł!

Już w styczniu trafi do polskich salonów nowa Toyota Yaris. Jej premiera w naszym kraju zbiega się z wprowadzeniem do sprzedaży nowego Punto.

W klasie B szykuje się więc poważna wojna, w której weźmie również udział Renault z Clio III, a nieco później - Peugeot z 207-ką.

Czy nowy Yaris powtórzy sukces poprzedniego modelu? Będzie ciężko. Wychodząca z produkcji, pierwsza generacja tego modelu już na starcie zdobyła tytuł Car of The Year 2000. Wiadomo już, że Yaris II tego wyniku nie powtórzy - owszem, w tegorocznym plebiscycie znalazł się w finałowej siódemce, jednak zajął w niej... ostatnie miejsce.

To jednak nie dziennikarze, ale klienci decydują o prawdziwym sukcesie rynkowym samochodu. A więc jeszcze wszystko przed nowym Yarisem.

Reklama

Yaris I trafił na rynek w 1999 roku. Przez kolejne lata sprzedawał się coraz lepiej - w samej Europie do klientów trafiło w sumie 1,2 miliona samochodów. Od 2001 roku Yaris produkowany był we francuskich zakładach Toyoty w Valenciennes, a gamę wersji poszerzono o topową T Sport oraz wprowadzono nowy, aluminiowy silnik 1.4 D-4D. Dwa lata później Yaris poddany został gruntownej modernizacji.

Jako produkt samochód ten charakteryzował się wyjątkowym cyklem życia: wielkość sprzedaży corocznie rosła, od 134 717 sztuk w roku 1999 do 227 616 sztuk w 2004 roku. Jedna czwarta samochodów obecnie sprzedawanych przez Toyotę w Europie to Yaris - najchętniej kupowany model Toyoty na starym kontynencie.

Nowy Yaris II oferowany będzie w trzech wersjach silnikowych oraz czterech wyposażenia.

Najmniejsza jednostka ma pojemność 1.0l, trzy cylindry i układ zmiany faz rozrządu VVT-i, zasilana jest benzyną i osiąga moc 69 KM (51 kW) przy 6000 obr/min oraz moment 93 Nm przy 3600 obr/min. Silnik benzynowy 1.3 VVT-i, dostępny również w obecnie produkowanym modelu, rozwija moc 87 KM (64 kW) przy 6000 obr/min oraz moment 121 Nm przy 4200 obr/min. Ostatni w gamie, wprowadzony pierwotnie do Corolli silnik Diesla D-4D o pojemności 1,4 litra osiąga 90 KM (66 kW) mocy przy 3600 obr/min i 190 Nm w zakresie 1800-3000 obr/min.

Standard wyposażenia stanowi mechaniczna skrzynia 5-biegowa, natomiast opcjonalnie - z silnikami 1.3 i 1.4 - dostępna jest zautomatyzowana skrzynia 5-biegowa MultiMode.

Nowy Yaris oferowany będzie w czterech wersjach wyposażenia: Terra, Luna, Sol i Prestige. Już w wariancie podstawowym wyposażenie standardowe jest na bardzo przyzwoitym poziomie i obejmuje m.in. przednie poduszki powietrzne, ABS, EBD, BA, elektryczne wspomaganie kierownicy, elektryczną regulację lusterek, radioodtwarzacz CD z 4 głośnikami, komputer

pokładowy oraz system składania tylnych siedzeń Easy Flat. Z kolei w wariancie najbogatszym, o nazwie Prestige, znaleźć można między innymi boczne poduszki, automatycznie sterowaną klimatyzację, reflektory przeciwmgielne, 15-calowe alufelgi, system bezkluczykowego otwierania i uruchamiania samochodu (Smart Key) oraz VSC (układ stabilizujący tor jazdy) i TRC (kontrola trakcji).

Nowy Yaris trafi do salonów w styczniu. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy, że jego ceny zaczną się od 37 900 zł za trzydrzwiowy samochód z silnikiem 1.0. Wersja pięciodrzwiowa będzie kosztowała 39 600 zł, natomiast za najdroższy pojazd z silnikiem D-4D trzeba będzie zapłacić 66 400 zł.

Zobacz GALERIĘ ZDJĘĆ.

Porozmawiaj na Forum.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: silnik | Toyota Yaris
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy