Yamaha Grizzly zmodernizowana na rok modelowy 2016

Największy i najbardziej uniwersalny quad Yamahy, Grizzly 700 EPS, został gruntownie odświeżony

Nowa wersja najbardziej solidnego z quadów Yamahy mocno różni się od swojego poprzednika. Zmodernizowany Grizzly otrzymał nowy przedni grill wraz z orurowaniem i płytą ozdobną oraz nowe światła przednie i tylne LED. Zmieniono także błotniki i konsolę centralną, gdzie zamontowano nowe skrytki do przewozu drobiazgów. Powiększono również koła (mają teraz 26 cali), a także integralne bagażniki przed i za kierowcą (ich łączną nośność zwiększono do 140 kg).

Nowy jest też silnik, który ma teraz pojemność 708 ccm (o 20 ccm więcej, niż w poprzedniku) oraz czterozaworową głowię cylindrów DOHC zmodyfikowaną pod kątem poprawienia wydajności spalania. Zwiększyła się również moc (o 6 %) i maksymalny moment obrotowy (o 9 %). Zmiany objęły także układ dolotowy, który pozwala na łatwiejszy rozruch, bez względu na wysokość nad poziomem morza oraz warunki pogodowe.

Reklama

W celu poprawy komfortu podróżowania, zmodernizowana Yamaha Grizzly ma teraz nowe siodło z przednimi bokami dłuższymi o 60 mm. Przeniesiono także zbiornik paliwa znad silnika, pod siedzisko, ułatwiając tym samym dostęp do filtra powietrza i skrytki centralnej.

Również w celu poprawienia komfortu, a także prowadzenia, odświeżony Grizzly ma nowe gazowe amortyzatory przedniego i tylnego zawieszenia o skoku 193 mm z przodu oraz 232 mm z tyłu. Mają one regulację naprężenia wstępnego, pozwalającą na dostosowanie ich charakterystyki do warunków terenowych lub też użytkowego obciążenia.

Tak jak do tej pory, za przeniesienie mocy na koła odpowiada bezstopniowa, automatyczna skrzynia, a o dobrą trakcję dba napęd 4x4 On Command. Pozwala on na wybór trybów 2WD, 4WD oraz 4WD z blokadą mechanizmu różnicowego.

Wyróżnikiem Yamahy Grizzly 700 EPS jest zaawansowany system hamulcowy, wyposażony w tarczowe hamulce z dwutłoczkowymi zaciskami, przy każdym kole.

Ponieważ tego typu quady są pojazdami stworzonymi z myślą o pracy w trudnym terenie, często zdarza im się ciągnąć przyczepki. Yamaha seryjnie wyposażyła więc swój model w uchwyt holowniczy pod montaż standardowego zaczepu kulowego.

Zmodernizowana Yamaha Grizzly 700 EPS pojawi się na naszym rynku już we wrześniu.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy