Wyniki Renaulta

O 9,6% wzrosły w trzecim kwartale tego roku obroty Renaulta. Wzrost ten jest odbiciem poprawy wyników handlowych Renault w Europie Zachodniej, gdzie koncern umocnił swoją pozycję pierwszej marki na rynku samochodów osobowych i dostawczych. Na rynku, który zwyżkował o 1,3%, udział Renault (w sprzedaży samochodów osobowych i dostawczych) wyniósł 10,7% wobec 10,5% w trzecim kwartale ubiegłego roku. Warto podkreślić, że po raz kolejny zaznaczył się wzrost udziału samochodów z silnikami wysokoprężnymi. Do wzrostu sprzedaży przyczyniło się wprowadzenie nowego clio oraz zwiększenie sprzedaży laguny II.

Od maja laguna II zajmuje trzecie miejsce w swoim segmencie w Europie. Także nowe clio odnotowało bardzo dobry start osiągając we wrześniu ponad 3% udziału w rynku. Natomiast rodzina mégane, stanowiąca 31,8% sprzedaży Renault w tym roku (wobec 35,2% w roku ubiegłym) w dalszym ciągu przeżywa spadek związany z cyklem życia tego modelu (wkrótce na rynku pojawi się nowa wersja tego auta) oraz nasileniem się konkurencji w tym segmencie. Spadek ten zaważył na ogólnych obrotach koncernu.

Do wzrostu obrotów przyczyniło się także szybkie rozpoczęcie działalności przez Renault Samsung Motors. Natomiast ze względu na trudną sytuację na tych rynkach, Renault odnotowało silny spadek obrotów w Turcji i Argentynie - krajach, w których koncern zajmuje pozycję lidera.

Reklama

W sumie, pomimo wzrostu obrotów z tytułu innych rodzajów działalności prowadzonych przez branżę samochodową (działalność sieci, sprzedaż samochodów używanych...) obroty w trzecim kwartale wzrosły mniej niż zakładano.

W związku z tym Renault zamierza wprowadzić plan redukcji kosztów, a inwestycje nie mające priorytetowego znaczenia zostaną znacznie ograniczone. Francuski koncern dostosuje również swą produkcję do popytu aby uniknąć tworzenia nadmiernego zapełnienia placów produkcyjnych i utrzymać kontrolę zadłużenia. Dlatego też we Francji i w Hiszpanii zostanie zmieniony do końca roku rytm produkcji i zostaną wprowadzone w nim okresowe przerwy. W Argentynie, aby stawić czoła trudnej sytuacji w tym kraju, podjęto decyzję o wprowadzeniu planu restrukturyzacji. Wszystkie te środki zmierzają do zapewnienia konkurencyjności Renault aby koncern mógł w pełni wykorzystać wprowadzenie na rynek nowych modeli przewidziane w ciągu następnego roku oraz efekty współpracy z Nissanem.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: koncern
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy