Wycieraczki XXI wieku

Każdy z Was wie, że jednym z najczęściej psujących się elementów samochodu są ... wycieraczki. Jeżeli o nie dbamy, możemy liczyć się z licznymi usterkami. Chyba że mamy nowe ... BMW serii 7. W samochodzie tym wycieraczki to bardzo skomplikowane urządzenie. Czy wiecie, że w aucie tym następuje samoistna zmiana położenia wycieraczek co trzy, cztery dni? Jak sprawdzono zmniejsza to uszkodzenie gumek i przedłuża żywotność piór i szyby przedniej.

To nie jedyna nowość dotycząca wycieraczek w limuzynie serii 7. Aby zapewnić kierowcy wrażenie harmonijnej pracy wycieraczek i zwiększyć pole przetarcia szyby, wycieraczka nowego BMW ma dolny punkt zwrotny lekko podniesiony. Dzięki temu ramię zmienia kierunek przy dolnej krawędzi pola widzenia. Po wyłączenia wycieraczki pozostają niewidoczne, cofając się pod maskę silnika.

Innowacją jest także zastosowanie podgrzewanych dysz i przewodów spryskiwaczy. Ponadto dysze umieszczono (wzorem kilku innych marek, które wprowadziły już takie rozwiązanie) na ramionach wycieraczek, dzięki czemu spryskiwany jest tylko niewielki obszar bezpośrednio przed piórem. Jak sprawdzono ograniczono w ten sposób widoczność przez spływający po szybie płyn pryśnięty powyżej piór wycieraczek. (BK)

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: BMW | szyby | BMW seria 7 | XXI wiek | wycieraczki
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy