Włoska słabość Fiata
Sprzedaż samochodów koncernu Fiat stanowiła we wrześniu 27,15% liczby wszystkich nowych samochodów kupionych przez Włochów w zeszłym miesiącu. W sierpniu, dla porównania, było to 30,28%.
Wrześniowy wynik był tylko nieco lepszy od rezultatów odnotowanych przez Fiata w czerwcu, kiedy to udział firmy we włoskim rynku motoryzacyjnym wyniósł zaledwie 26,96% - najmniej w historii tej marki. Takie informacje podało w piątkowym oświadczeniu włoskie ministerstwo transportu. W skali całego roku Fiat chce zapewnić sobie udział na poziomie między 29 a 30%.
W porównaniu z sytuacją w analogicznym okresie rok wcześniej włoski producent zanotował we wrześniu poprawę sprzedaży o 6,1%, jednak było to mniej niż wzrost o 9,8% zanotowany dla całego rynku w zeszłym miesiącu. Sprzedaż wyniosła 182 200 sztuk.
Przedstawiciel Fiata powiedział, że spadek udziału we włoskim rynku samochodowym nie był zaskoczeniem, ponieważ dwa nowe modele - nowa Panda oraz Lancia Ypsilon - weszły do sprzedaży 6 i 13 września. Do połowy listopada włoski producent zamierza wprowadzić na rynek trzy inne auta. (samar)