W 15 lat 15 milionów
Audi Hungaria, należące w 100 procentach do Audi AG, świętuje w tym roku 15 rocznicę swojej działalności w Győr.
Wiosną 1993 roku Audi AG podpisało umowę kupna hali produkcyjnej należącej do producenta samochodów ciężarowych Rába w Győr i poinformowało o utworzeniu Audi Hungaria Motor Kft. Nabycie hali o powierzchni 100.000 metrów kwadratowych było pierwszym kamieniem milowym w historii Audi Hungaria.
Obecnie teren zakładu obejmuje 1,6 miliona metrów kwadratowych, a załoga składa się z 5.800 osób. Rocznie produkowanych jest tutaj prawie dwa miliony silników i ponad 55.000 samochodów. Do dnia dzisiejszego Audi zainwestowało na Węgrzech ponad 3,3 miliarda euro.
Początkowo 800 pracowników wytwarzało dziennie 2.000 silników. Dzisiaj w Audi Hungaria zatrudnionych jest 5.800 osób, a produkcja dzienna wynosi nawet 7.000 silników i 300 samochodów.
W 1993 roku - roku utworzenia Audi Hungaria - produkowane były tam pierwsze czterocylindrowe, pięciozaworowe silniki benzynowe. Węgierski zakład rozpoczął produkcję seryjną w 1994 roku z wydajnością dzienną 500 jednostek. W ciągu 15 lat paleta silników została znacznie rozszerzona.
Dzisiaj Audi Hungaria jest głównym dostawcą jednostek napędowych dla koncernu Audi i drugą co do wielkości fabryką silników na świecie.
Na terenie zakładu o powierzchni ponad 1,6 milionów metrów kwadratowych wytwarzanych jest codziennie do 7.000 cztero-, sześcio-, ośmio- i dziesięciocylindrowych silników benzynowych i wysokoprężnych.
Zakład w Győr produkuje silniki zarówno dla marki Audi, jak i dla pozostałych marek koncernu Volkswagen. Do dnia dzisiejszego w Audi Hungaria powstało ponad 15,4 miliona jednostek napędowych. 15-milionowy silnik został zamontowany w audi TT, które firma przekazała węgierskiej policji jako samochód interwencyjny.
Działalność Audi Hungaria Motor Kft została rozszerzona w 1998 roku o produkcję samochodów. Od tego momentu zakład montuje TT Coupé i TT Roadster, a od listopada 2007 roku także audi A3 Cabriolet. W tym roku produkcja samochodów w Győr świętuje swoje dziesięciolecie. W ciągu tych dziesięciu lat halę montażową opuściło około 400.000 samochodów.
Od 2001 roku w zakładzie istnieje także dział rozwoju silników, w którym zatrudnionych jest obecnie 100 pracowników.
W 2004 roku zrealizowany został następny projekt: utworzenie działu budowy narzędzi. Produkowane są tam liczne części nadwozia dla Audi R8, RS4 i RS6.
Audi zainwestowało w zakład w Győr ponad 3,3 miliarda euro i stało się w ten sposób jednym z największych zagranicznych inwestorów na Węgrzech. Eksport Audi Hungaria wynosi dziewięć procent całego węgierskiego eksportu, przedsiębiorstwo to jest drugim co do wielkości eksporterem w tym kraju