Volvo będzie produkować tylko auta na prąd i sprzedawać w internecie

​Volvo całkowicie zmienia swój model biznesowy. Obecny tradycyjny sposób sprzedaży zostanie zastąpiony "budowaniem bezpośrednich relacji z klientami". A sprzedaż zostanie przeniesiona do internetu.

Volvo do 2030 r. zamierza stać się producentem pojazdów z napędem wyłącznie elektrycznym, a w nadchodzących latach wprowadzi na rynek zupełnie nową rodzinę samochodów o takim napędzie. Będą dostępne wyłącznie przez internet. W ciągu najbliższych dziewięciu lat z oferty znikną wszystkie samochody wyposażone w silniki spalinowe i dotyczy to również hybryd.

W ramach nowej strategii handlowej Volvo zamierza zainwestować w rozwój internetowych kanałów sprzedaży, zmniejszyć złożoność swojej oferty produktowej oraz wprowadzić przejrzyste i ustalone modele cenowe.

Reklama

Volvo skupi się na kompletnej i wygodnej dla klientów ofercie pod nazwą Care by Volvo, równolegle ze sprzedażą internetową.

Nowa strategia koncentruje się na najszybciej rozwijającym się segmencie światowego przemysłu samochodowego - rynku elektrycznych aut premium. Volvo dąży do osiągnięcia pozycji lidera w tym segmencie.

Obecnie firma intensywnie inwestuje w platformy sprzedaży internetowej. Jednocześnie Volvo zaznacza, że relacje z dealerami pozostaną kluczowym doświadczeniem dla kupujących - dealerzy nadal będą odpowiedzialni za szereg ważnych usług, takich jak przygotowywanie, dostarczanie i serwisowanie samochodów.

Care by Volvo, do niedawna znana jako usługa abonamentowa Volvo, zostanie przekształcona w rozszerzoną i wygodniejszą ofertę. Kupując elektryczne Volvo przez internet, klient otrzyma pakiet usług, obejmujący m.in. serwis, gwarancję, pomoc drogową, opcje ładowania w domu, na wielu rynkach - także ubezpieczenie.

W swoim flagowym sklepie internetowym, volvocars.com, firma radykalnie uprości proces składania zamówienia na elektryczne Volvo i zmniejszy liczbę kroków potrzebnych do przeprowadzenia tego procesu. Kupujący będą mogli wybierać spośród samochodów już wstępnie skonfigurowanych. Będzie je można zamówić prosto i wygodnie, z szybką dostawą.

Przejrzyste i ustalone modele cenowe mają zapewnić wygodę i uproszczenie. Takie podejście ma pozwolić uniknąć różnic cenowych, w zależności od wyników negocjacji. Ten model biznesowy ma być przejrzysty i pozwalać zbudować zaufanie nabywców.

Obecnie Volvo ma w ofercie tylko jeden, zaprezentowany w zeszłym roku, model elektryczny - XC40 Recharge. Już wkrótce gama zostanie poszerzona o drugi model rodziny 40, zaś do 2030 w ofercie ma znajdować się siedem elektrycznych modeli: dwa rodziny 40, trzy rodziny 60 i dwa rodziny 90.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy