Toyota Yaris Cross z napędami z Polski

W polskich zakładach Toyoty w Wałbrzychu i w Jelczu-Laskowicach rozpoczęła się produkcja napędów do nowego miejskiego SUV-a, czyli Yarisa Cross. Po rozbudowie obu fabryk w 2022 r. w zakładach tych funkcjonować będzie łącznie sześć linii produkcyjnych głównych podzespołów hybrydowych.

Prezes Toyota Motor Manufacturing Poland Dariusz Mikołajczak podkreślił, że Yaris Cross, to bardzo ważny samochód dla polskich fabryk koncernu.

"Nakładem blisko miliarda złotych w Wałbrzychu uruchamiamy produkcję napędów hybrydowych do tego modelu na zupełnie nowych liniach produkcyjnych, w tym silników TNGA 1,5 l w wybudowanej od zera hali produkcyjnej. To nasz kolejny ważny krok w kierunku elektromobilności, co pozwala nam spokojnie patrzeć w przyszłość" - powiedział, cytowany w komunikacie, Mikołajczak.

Jak podano, po rozbudowie obu fabryk w 2022 r. w polskich zakładach Toyoty w Wałbrzychu i Jelczu-Laskowicach funkcjonować będzie łącznie aż sześć linii produkcyjnych głównych podzespołów hybrydowych, w tym trzy linie przekładni oraz trzy linie silników zaprojektowanych w architekturze TNGA.

Reklama

Wraz z obecnie realizowanymi projektami poziom inwestycji w obu zakładach do końca 2022 r. wzrośnie do prawie 6 mld zł; możliwości produkcyjne do 1,65 miliona podzespołów rocznie, zaś zatrudnienie do ponad 3 tys. osób - poinformowano.

Yaris Cross, czyli nowy miejski SUV będzie wyposażany w napędy znane z Yarisa czwartej generacji - benzynowym silnikiem TNGA o pojemności 1,5 l i mocy 125 KM oraz układem hybrydowym 1.5 o mocy 116 KM.

Auto produkowane jest w francuskich fabrykach koncernu. Fabryka Toyoty w Wałbrzychu produkuje do nowego modelu sześciobiegową skrzynię biegów oraz elektryczną przekładnię hybrydową. Z kolei zakład w Jelczu-Laskowicach wytwarza 1,5-litrowy silnik benzynowy TNGA, który może stanowić samodzielną jednostkę napędową lub, wraz z przekładnią hybrydową z Wałbrzycha, tworzy elektryczny napęd hybrydowy.

Według przewidywań dominującym napędem dla nowego SUV-a miejskiego będzie niskoemisyjny układ hybrydowy, co ułatwi Toyocie osiągnięcie do 2025 r. 90-procentowego udziału zelektryfikowanych samochodów w całkowitej sprzedaży marki - podano w komunikacie. 

***

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy