Reklama

Toyota Motor Europe z rekordowym udziałem w rynku

Rok 2021 okazał się udany dla europejskiego oddziału Toyoty. Japończycy sprzedali 1 076 300 samochodów marek Toyota i Lexus, co oznacza wzrost w stosunku do 2020 roku o 8,4 proc.

Toyota Motor Europe (TME) ponownie osiągnęła lepsze wyniki niż rynek, który borykał się zarówno ze skutkami pandemii, jak i niedoboru dostaw mikrochipów. Udział TME w rynku wzrósł o 0,4 punktu procentowego do poziomu 6,4%, co stanowi rekord w historii firmy. Dzięki tym wynikom marka Toyota po raz pierwszy w historii zajęła drugie miejsce wśród najlepiej sprzedających się marek samochodów osobowych w Europie.

Nowy rekord sprzedaży hybryd TME w Europie

Sukces ten w największym stopniu można przypisać rekordowo wysokiemu zainteresowaniu klientów zróżnicowaną ofertą niskoemisyjnych pojazdów, która obejmuje kompletną gamę samochodów z pełnym napędem hybrydowym i hybrydy plug-in a także bateryjne samochody elektryczne oraz auta elektryczne na wodorowe ogniwa paliwowe. 

Sprzedaż hybryd TME wyniosła w 2021 roku 623 777 aut, o 19% więcej niż w roku 2020. Hybrydy odpowiadały za 58% całkowitej sprzedaży firmy, w tym w Europie Zachodniej i Środkowej za 70% sprzedaży, zaś na wschodnich rynkach, obejmujących Ukrainę, Turcję, Izrael, Rosję, Kazachstan, Armenię, Azerbejdżan i Gruzję, 24% samochodów dostarczonych klientom miało napęd hybrydowy.

Reklama

W grudniu Akio Toyoda, prezydent Toyota Motor Corporation (TMC), na specjalnej konferencji zaprezentował nowe zelektryfikowane modele, które będą stanowić kluczowy element strategii osiągnięcia przez koncern neutralności klimatycznej. Do 2030 roku Toyota będzie oferować na całym świecie 30 bateryjnych samochodów elektrycznych we wszystkich segmentach. 

Toyota Motor Europe planuje, że do tego czasu bezemisyjne samochody będą stanowiły w Europie Zachodniej i Środkowej co najmniej 50% całkowitej sprzedaży. Co więcej, do 2035 roku TME będzie gotowe na 100-procentową redukcję CO2 we wszystkich nowych pojazdach sprzedawanych w Unii Europejskiej. Krokiem pośrednim będzie rozszerzenie przez TME do 2025 roku gamy bezemisyjnych samochodów do 10 modeli.

Toyota drugą najpopularniejszą marką w Europie

W 2021 roku Toyota zwiększyła swój udział w europejskim rynku o 0,6 p.p. do 6,3%, co zapewniło jej pozycję drugiej najchętniej wybieranej marki samochodów w regionie. Sprzedaż Toyoty wzrosła o 9% do liczby 1 003 859 aut. Najpopularniejszymi modelami Toyoty były Corolla (208 028 aut), Yaris (179 383 auta) i RAV4 (161 266 aut). Stanowiły one łącznie 55% całkowitej sprzedaży marki w Europie.

W ciągu 12 miesięcy salony opuściło 579 698 hybryd Toyoty, o 19% więcej niż rok wcześniej. Udział samochodów z tym napędem w całkowitej sprzedaży Toyoty wzrósł w minionym roku do 58% (wzrost o 5 p.p. rok do roku), zaś w Europie Zachodniej i Środkowej do 69% (wzrost o 6 p.p. rok do roku). Na wschodnich rynkach hybrydy stanowiły 26% całkowitej sprzedaży (+2 p.p.). Trzy najczęściej wybierane hybrydy Toyoty w 2021 roku to Corolla Hybrid (166 811 aut), Yaris Hybrid (143 595 aut) i Toyota C-HR Hybrid (112 757 aut).

W 2021 roku gama samochodów Toyoty powiększyła się o nowego Yarisa Cross, miejskiego SUV-a segmentu B, dostępnego z napędem hybrydowym FWD lub AWD-i. W kwietniu 2021 roku Toyota zaprezentowała nowego elektrycznego SUV-a bZ4X, pierwszy model z nowej linii bateryjnych samochodów elektrycznych bZ (beyond Zero), dla której powstała specjalnie opracowana platforma eTNGA. Europejska premiera bZ4X miała miejsce w grudniu 2021 roku.

Oprac. Mirosław Domagała

***

Dowiedz się więcej na temat: sprzedaż samochodów | Toyota

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne