Toyota Hilux z napędem na... jedną oś!

​Na pół roku przed Rajdem Dakar 2017 Toyota przedstawiła skonstruowaną przez Toyota South Africa Motors i Toyota Gazoo Racing South Africa specjalnie do udziału w tej imprezie nową, rajdową wersję swego samochodu terenowego. W Toyocie Hilux Evo zastosowano napęd tylko kół tylnych, co w stosunku do napędu obu osi dało konstruktorom auta dużo większą swobodę ze względu na bardziej liberalne przepisy dla tego rodzaju pojazdów.

Nowy pojazd spełnia wszystkie wymagania ustalone przez FIA i przyjęte przez Amaury Sports Organisation (ASO), organizatora Rajdu Dakar. Oznacza to w szczególności mniejszą masę całkowitą, równą 1300 kg - o 615 kg mniej od Hiluxa 4x4, ważącego 1915 kg. Samochód ma także większe koła i opony o średnicy 940 mm (805 mm w 4x4) oraz zawieszenie o znacznie większym skoku i jest wyposażony w układ regulacji ciśnienia w oponach podczas jazdy.

- "Toyota Hilux Evo jest efektem pięciu lat doświadczeń ze startów Hiluxów 4x4 w rajdach oraz ich normalnej eksploatacji, które zastosowaliśmy w lżejszym i szybszym samochodzie" - mówi szef zespołu Toyota Gazoo Racing SA, Glyn Hall - "Staraliśmy się zachować najlepsze cechy poprzedniej konstrukcji, na przykład sprawdzony, doskonały silnik".

Reklama

Toyotę Hilux Evo napędza pięciolitrowy, wolnossący silnik V8, stosowany w wyczynowym Lexusie RC F. Tym razem jednak, ponieważ średnia wysokość trasy Rajdu Dakar 2017 przekracza 2000 m, zgodnie z przepisami konstruktorzy mogli zwiększyć średnicę zwężki w układzie dolotowym do 38 mm, co poprawia osiągi silnika. Dzięki temu po raz pierwszy auta Toyoty, MINI i Peugeota będą miały zwężkę o tej samej średnicy - poprzednio konkurenci korzystali z 1 lub 2 mm handicapu.

Oprócz nowego pojazdu, zespół Toyota Gazoo Racing SA wzmocniło dołączenie wielokrotnego zwycięzcy Dakaru i niedawnego zdobywcy tytułu mistrzowskiego FIA Cross Country World Cup, Nassera Al-Attiyah i jego nawigatora Matthieu Baumela.

Al-Attiyah i Baumel dołączą do jeżdżących Toyotami Hilux załóg Giniel de Villiers / Dirk von Zitzewitz oraz Leeroy Poulter / Rob Howie. Nowy samochód przejdzie teraz serię rygorystycznych prób i proces dostrajania, po czym zostanie przetransportowany do Ameryki Południowej, by wziąć udział w najtrudniejszej imprezie motoryzacyjnej świata - Rajdzie Dakar.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Toyota Hilux
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy