Toyota Connected Europe wprowadzi usługi mobilności na europejski rynek

Toyota otwiera nowe przedsiębiorstwo Toyota Connected Europe (TCEU), zajmujące się wdrażaniem do motoryzacji nowych technologii informacyjnych. Jego zadaniem będzie wspieranie rozwoju nowych usług mobilności, dostosowanych do europejskiego rynku. Prezesem TCEU został Zack Hicks, CEO Toyota Connected North America. Funkcję dyrektora generalnego obejmie Agustin Martin, wiceprezydent Toyota Motor Europe.

"Otwarcie Toyota Connected Europe to dowód naszego zaangażowania w tworzenie nowych form mobilności naszych klientów. Dzięki sile i elastyczności naszej platformy integrującej usługi mobilne Toyota Mobility Services Platform oraz dynamicznemu rozwojowi Toyota Motor Europe, będziemy oferować świetne usługi nowej generacji" - powiedział Zack Hicks, prezes Toyota Connected Europe.

"Toyota Connected Europe to następny krok w rozwoju Toyoty jako globalnej firmy zajmującej się szeroko rozumianą mobilnością. Nowe podejście do mobilności postępuje w Europie bardzo szybko, dlatego z entuzjazmem dostosujemy technologie Toyoty związane z usługami mobilności do potrzeb klientów w regionie" - dodał Agustin Martin, CEO Toyota Connected Europe.

Reklama

Toyota Connected Europe będzie miała siedzibę w Londynie. W uruchomienie firmy Toyota zainwestuje 4,5 miliona funtów i zatrudni od 35 do 50 pracowników. Jako partner Toyota Motor Europe oraz dealerów i dystrybutorów marki działających w regionie, Toyota Connected Europe będzie wspierać wprowadzanie na rynek nowych usług współdzielenia pojazdów oraz nowych rozwiązań do zarządzania flotami, przeznaczonych dla firm, władz publicznych i innych podmiotów.

TCEU zwiększy i rozszerzy działanie Toyota Mobility Services Platform (MSPF), cyfrowego systemu opartego na technologii chmury, który dostarcza narzędzi do komercjalizacji nowoczesnych serwisów, takich jak car-sharing, współdzielenie przejazdów czy dostarczanie towarów i usług. Toyota Connected Europe będzie stanowiło także centrum zarządzania wielkimi bazami danych (Big Data) Toyoty w Europie. Nacisk koncernu na rozwój zaawansowanych usług mobilności jest odzwierciedleniem globalnych trendów wprowadzania do branży motoryzacyjnej sztucznej inteligencji, zautomatyzowanego prowadzenia i technologii chmury.

Powstanie Toyota Connected Europe to efekt globalnego rozwoju Toyota Connected, strategicznego przedsięwzięcia Toyoty, odpowiedzialnego za rozwój telematyki, Big Data i platformy usług mobilnych (Mobility Services Platform), które zmieniają sposób, w jaki ludzie korzystają z transportu. Toyota Connected podejmuje współpracę z wieloma partnerami działającymi na podobnym polu. Dobrym przykładem jest partnerstwo z Servco Pacific i Avis Budget Group, projekt e-Palette Alliance prowadzony wspólnie z Amazonem, DiDi, Mazdą, Pizzą Hut i Uberem czy też współpraca z przedsiębiorstwami taksówkowymi w Japonii. Wspólnie z towarzystwem ubezpieczeniowym Aioi Nissay Dowa Insurance Co. Toyota opracowała pierwszą w Japonii ofertę ubezpieczeniową opartą na systemie telematycznym dla samochodów połączonych w chmurze, który uwzględnia styl jazdy kierowcy.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy