To przyszłość motoryzacji!

Każdy, kto miał okazję przejechać się volkswagenem ze skrzynią biegów DSG wie, że dwusprzęgłowe automatyczne przekładnie to przyszłość motoryzacji.

Skrzynie pracują bardzo płynnie, a zmiany biegów odbywają się szybciej, niż byłoby to w stanie zrobić większość kierowców. Dotychczas układy takie dysponowały sześcioma przełożeniami. Obecnie, w samochodach z najwyższej półki znajdziemy już konstrukcje siedmiobiegowe.

Jedną z nich jest konstrukcja inżynierów z Audi - skrzynia o nazwie S-tronic. Po raz pierwszy pojawiła się ona w 2003 roku w audi TT współpracując wówczas z 3,2 litrowym V6 (250 KM).

Najnowsza, która wchodzi właśnie do produkcji potrafi przenieść moment obrotowy do 550 Nm i kręcić się z prędkościami obrotowymi do 9 tys. obr/min.

Producent nie ukrywa, że liczy na dobrą sprzedaż samochodów z taką właśnie przekładnią. Do końca 2007 roku Audy wyprodukowało 188,338 aut wyposażonych w dwusprzęgłowe przekładnie.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: przyszłość | przyszłość motoryzacji
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy