Ten samochód zmienił motoryzację. Ma 35 lat

Niewiele samochodów odmieniło oblicze motoryzacji. W tej elitarnej grupie znalazł się m.in. Dodge Caravan. Produkowany od 1984 roku model uznawany jest powszechnie za prekursora mody na minivany.

Od rynkowej premiery pierwszej generacji auta mija właśnie 35 lat. To dobry moment, by wprowadzić na rynek jubileuszową edycję. W amerykańskich salonach zadebiutują wkrótce Dodge Grand Caravan i Chrysler Pacyfica w odmianach "35th Anniversary Edition". Auta wyróżniać się będą czarnymi dodatkami (listwy ozdobne, osłona chłodnicy), 17-calowymi - lakierowanymi na srebrno - obręczami kół oraz czarną skórzaną tapicerką.

Chociaż moda na minivany wyraźnie przeminęła, w Ameryce segment od lat pozostaje domeną Fiat Chrysler Automobiles. Udział koncernu w rynku pojazdów tego typu za oceanem sięga obecnie rekordowych 55 proc. To najwyższy wynik w historii! Sytuacja jest o tyle zaskakująca, że aktualna - piąta już - generacja Dodge’a Caravana oferowana jest nabywcom od przeszło 10 lat. Od momentu rynkowego debiutu pierwszej generacji Caravana koncern sprzedał na świecie ponad 14,6 mln pojazdów tego typu.

Reklama

Z danych branżowego serwisu "focus2move" wynika, że w ubiegłym roku segment minivanów skurczył się w stali świata o 8,5 proc. do około 6 mln pojazdów.

W 2018  roku najlepiej sprzedającym się minivanem był chiński Wuling Hongguang, który trafił do przeszło 480 tys. nabywców. Drugi wynik w skali świata (blisko 189 tys. rejestracji) zanotowała Honda Odyssey. Ostatni stopień podium przypadł właśnie marce Dodge i modelowi Grand Caravan (blisko 182 tys. rejestracji).

W kategorii największych producentów przoduje Toyota (1,277 mln egzemplarzy) przed 2. Hondą (502 tys. rejestracji) i 3. Wulingiem (496 tys.  rejestracji). Twórca segmentu - Dodge - sklasyfikowany został na 8. pozycji.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy