Suzuki i Toyota razem. To ważne dla... Polski
Suzuki i Toyota zacieśniają współpracę. Japończycy podpisali właśnie aneks do zawartej w lutym 2017 roku umowy. W sprawie pojawił się też polski wątek. Na nowych ustaleniach skorzysta m.in. Toyota Motor Manufacturing Poland.
W ramach nowego kontraktu nastąpić ma wymiana technologii i... modeli. Toyota zobowiązała się np. do udostępnienia swoich hybrydowych układów napędowych, które mają być oferowane przez Suzuki w skali globalnej.
W zamian Suzuki udostępni Toyocie dokumentację nowo opracowanych jednostek napędowych tworzonych z myślą o pojazdach kompaktowych. Ich produkcją zająć ma się właśnie polski oddział Toyota Manufacturing.
Na tym jednak nie koniec. Sygnatariusze porozumienia zobowiązali się też do wymiany modelowej. Przykładowo - produkowane w Indiach modele Suzuki (Baleno, Vitara Brezza, Ciaz, Ertiga) jako Toyoty trafiać będą na rynki afrykańskie. W 2022 roku montażem Suzuki Vitara Brezza zająć ma się również indyjska fabryka Toyoty. Suzuki, z przeznaczeniem na lokalny rynek, dostarczy też Toyocie produkowane w Indiach modele Ciaz oraz Ertiga.
Toyota skorzystać ma również na doświadczeniach Suzuki w tworzeniu pojazdów na indyjski rynek. Wynikiem wspólnych prac konstrukcyjnych ma być nowy - produkowany przez Toyotę - minivan segmentu C, który oferowany będzie w Indiach przez każdą z marek.
W zamian oferta Suzuki Europe wzbogacić się ma o sygnowane własnym logiem wariacje na temat Toyoty Corolli Wagon i Toyoty RAV4. Firmy nie zdradzają szczegółów tego przedsięwzięcia - mowa jest jedynie o odmianach "zelektryfikowanych", czyli - najprawdopodobniej - hybrydowych.
Paweł Rygas