Sięgnęliśmy dna
Sprzedaż 19 tys. 233 nowych samochodów osobowych na polskim rynku w listopadzie jest najniższa nie tylko w 2004 r., ale w ciągu ostatnich trzech lat - podał w środę ostateczne wyniki listopadowej sprzedaży instytut Samar.
W listopadzie sprzedano niemal o 37 proc. mniej aut niż rok wcześniej.
Ostateczne wyniki sprzedaży nowych samochodów osobowych w Polsce z listopada nie pozostawiają żadnych wątpliwości co do tego, że kryzys na tym rynku nadal się pogłębia i nic nie wskazuje na możliwość poprawy sytuacji w najbliższej przyszłości - komentuje te wyniki szef Samara Wojciech Drzewiecki.
Od początku roku do końca listopada sprzedano w Polsce 294 tys. 582 auta, niespełna 7 proc. mniej niż przed rokiem. Tylko 17 firm, spośród 42 obecnych na polskim rynku, odnotowało wzrost tegorocznej sprzedaży, a 23 odnotowały spadek.
Od stycznia do końca listopada najczęściej kupowanym modelem na polskim rynku był fiat panda - sprzedano 25 tys. 397 sztuk tych aut (wzrost o 171,1 w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego). Na drugiej pozycji znalazła się skoda fabia ? 24 tys. 516 sztuk (spadek o 13,9 proc.). Kolejne miejsca zajmują: toyota yaris - 11 tys. 538 (spadek o 12,1 proc.), skoda octavia - 11 tys. 045 wzrost o 19,1 proc.), toyota corolla - 10 tys. 520 (spadek o 19,5 proc.), ford focus - 10 tys. 072 (spadek o 4,7 proc.), opel corsa - 9 tys. 599 (spadek o 15,8 proc.), peugeot 206 - 8 tys. 637 (spadek o 23,6 proc.), fiat punto - 8 tys. 546 (spadek o 33,6 proc.) i seicento - 8 tys. 203 sztuki (spadek o 63,7 proc.) - podaje Samar.