Zapytaliśmy mechanika o naprawy nowych aut. Zdradził smutną prawdę

Mechanicy przestrzegają przed nowymi autami. Mówią, że puszczą klientów z torbami
Mechanicy przestrzegają przed nowymi autami. Mówią, że puszczą klientów z torbami 123RF/PICSEL

Mechanik ostrzega przed nowymi autami. Pójdziecie z torbami

Nierzadko komputer diagnostyczny, by odpowiedzieć mechanikowi na konkretny problem, musi połączyć się online z serwerem producenta pojazdu. Bez tego nie można zacząć naprawy albo jej dokończyć. Nawet wymiana jednej części może wymagać kodowania czy adaptacji, co oznacza wizytę w ASO albo w warsztacie, ale takim, który ma odpowiednie uprawnienia
wyjaśnia Adam Lehnort, ekspert ProfiAuto Serwis.

Pęknięta szyba w nowszym aucie? Zapłacisz nawet kilka tysięcy złotych

Mechanik w kombinezonie roboczym i rękawicach naprawia szybę samochodową za pomocą specjalnego narzędzia.
 W nowych samochodach nawet wymiana szyby to skomplikowana i kosztowna czynnośćZaiets Roman123RF/PICSEL
Kalibracja systemów ADAS jest konieczna także przy naprawach układu jezdnego i kierowniczego. Niejeden kierowca się zdziwił, że po wymianie wahacza czy drążka kierowniczego nie wystarczy już tylko ustawienie zbieżności, ale trzeba kalibrować cały pakiet systemów wspomagających kierowcę w czasie jazdy. Nie każdy warsztat ma sprzęt i odpowiednią powierzchnię do takiej operacji. Dlatego serwisy po naprawie zawieszenia jadą do zaprzyjaźnionego warsztatu - odpowiedzialnego tylko za ADAS
tłumaczy Lehnort.

Błędy skasujesz tylko w ASO? Producenci części biją na alarm

Jeśli niezależne warsztaty i innowatorzy zostaną odcięci od danych, konsekwencje odczują przede wszystkim konsumenci – poprzez wyższe koszty, mniejszy wybór i niższą dostępność usług. Odwoływanie się do "cyberbezpieczeństwa" coraz częściej brzmi jak wygodny pretekst do zamknięcia rynku przez największych graczy
zauważa Tomasz Bęben, prezes zarządu Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM).
Zdał prawo jazdy i od razu je straciłKPP Krapkowicemateriały prasowe