Saab i BMW razem
O tym, że inżynierowie BMW pracują nad płytą podłogową dla nowego samochodu z napędem na przednie koła wiadomo od dawna.
Chociaż dla ortodoksyjnych fanów marki takie działanie to obraza majestatu, przysłowiowa klamka zapadła, gdy zarząd BMW zapoznał się z badaniami rynku, z których wynikało, że aż 80 proc. nabywców serii 1 nie zdaje sobie sprawy z faktu, że ich samochód napędzany jest na tylną oś.
BMW postanowiło więc zbudować zupełnie nowy model z napędem na przednią oś, który dzieliłby płytę podłogową z kolejnym wcieleniem mini. Wiele wskazuje jednak na to, że z pracy niemieckich inżynierów skorzystają też... Szwedzi.
Kilkanaście dni temu przedstawiciele BMW i Saaba podpisali porozumienie w sprawie stosowania przez szwedzką markę niemieckich jednostek napędowych. Szwedzi podobno już wcześniej rozmawiali z szefostwem niemieckiej marki na temat użyczenia im obecnej płyty podłogowej mini, ale perspektywa skorzystania z nowej konstrukcji jest dla nich atrakcyjniejsza.
Obecnie przedstawiciele Saaba negocjują warunki współpracy z niemieckim koncernem - nowa płyta podłogowa stworzona pierwotnie z myślą o małym BMW i mini miała by też znaleźć zastosowanie w zapowiadanym przez Szwedów najmniejszym modelu marki 9-2.
Nowe BMW z przednim napędem pojawić ma się na rynku w 2013 roku. Plany szwedzkiego producenta zakładały, że model 9-2 zadebiutuje w 2012 roku.