Rewolucja w motoryzacji. Gwóźdź do trumny silników Diesla!

To może być prawdziwy przełom w historii silników o spalaniu wewnętrznym. Na zbliżającym się salonie motoryzacyjnym w Paryżu Nissan zaprezentuje pierwszy na świecie benzynowy silnik wyposażony w technologię zmiennego stopnia sprężania!

Nowa jednostka zastąpi kultowe V6 Nissana
Nowa jednostka zastąpi kultowe V6 NissanaInformacja prasowa (moto)

Początkowo opracowana przez Japończyków jednostka VC-T (Variable Compression-Turbo) trafić ma do pojazdów spod znaku Infiniti. Z czasem silniki wykorzystujące nowy wynalazek spotkać można będzie również w popularnych modelach grupy Nissan-Renault.

Dzięki nowej technologii osiągi benzynowych jednostek, po raz kolejny, zbliżą się do standardów - droższych w zakupie i uciążliwych w eksploatacji - diesli. Zdaniem konstruktorów,jednostka VC-T może "wybierać"  optymalny dla danego zapotrzebowania na moc stopień sprężania w zakresie od 8:1 (co jest typową wartością dla silników benzynowych) do 14:1 (wartość bliższa współczesnym jednostkom wysokoprężnym).

Kinichi Tanuma - odpowiedzialny za jednostki napędowe Infiniti - wyjaśnił, że benzynowy, dwulitrowy silnik ze zmiennym stopniem sprężania i doładowaniem zastąpi w ofercie japońskiej marki motor 3,5 l V6. Obie konstrukcje mają podobne osiągi. Nowy silnik może się jednak pochwalić aż o 27 proc. mniejszym apetytem na paliwo! Zdaniem konstruktorów Nissana nowy motor dorównuje momentem obrotowym stosowanym dziś jednostkom wysokoprężnym.

Inżynierowie japońskiej marki nie pochwalili się, w jaki sposób udało im się uzyskać zmienne wartości stopnia sprężania. Wszystko wskazuje na to, że kluczem do nowej technologii jest unikatowa konstrukcja wału korbowego o zmiennej wysokości wykorbień. Więcej szczegółów technicznych dotyczących konstrukcji silnika VC-T poznamy z początkiem października, gdy rozpocznie się Międzynarodowy Salon Motoryzacyjny w Paryżu.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas