Rekordowy rok i ambitne plany Volkswagena

Volkswagen ma bardzo bogate plany w zakresie rozwoju samochodów elektrycznych.

Niemiecki koncern ogłosił właśnie założenia planu o nazwie Roadmap E. Studiując je, możemy się obawiać o przyszłość polskiego samochodu elektrycznego, nad którym pracuje spółka Electromobility Poland (w ciągu roku udało się rozstrzygnąć konkurs na wizualizację tego pojazdu, teraz pozostaje opracowanie projektu technicznego, zbudowanie płyty podłogowej, nadwozia, wnętrza, opracowanie napędu, wyprodukowanie prototypów, przetestowanie ich, zdobycie stosowanych homologacji, również w zakresie bezpieczeństwa, wybudowanie zakładu, w którym będzie możliwa produkcja i jej uruchomienie).

Zgodnie Roadmap E, Volkswagen do 2022 roku będzie miał na całym świecie 16 zakładów, w których będą produkowane samochody elektryczne, podczas gdy dziś ten typ pojazdów powstaje w trzech fabrykach. Już w ciągu najbliższych dwóch lat produkcja aut elektrycznych zostanie uruchomiona w kolejnych dziewięciu fabrykach.

Jednocześnie Volkswagen podpisuje porozumienia z europejskimi i chińskimi producentami baterii, dzięki którym zapewni ich dostawy do rozkręcanej na dużej skalę produkcji samochodów.

Volkswagen planuje, że do 2025 roku rocznie będzie produkował trzy miliony samochodów elektrycznych. Co więcej, do tego czasu w grupie Volkswagena pojawi się aż 80 nowych zelektryfikowanych modeli!

Reklama


Już w tym roku gama zostanie poszerzona o dziewięć nowych pojazdów zelektryfikowanych, z czego trzy - całkowicie elektryczne. Dołączą one do grupy istniejących ośmiu modeli elektrycznych i hybryd plug-in. W ten sposób Grupa Volkswagena chce w ciągu pięciu lat mieć największą ofertę samochodów zelektryfikowanych na świecie.

Co ciekawe, Volkswagen nie rezygnuje z rozwijania napędów konwencjonalnych. W tym roku na ten cel zostanie przeznaczone 20 mld euro, a w ciągu najbliższych pięciu lat - 90 mld euro.

Niemiecki koncern nie narzeka na brak środków na rozwój. W zeszłym roku Volkswagen Group sprzedał na całym świecie 10,7 ml samochodów, co jest rekordowym wynikiem, dzięki czemu osiągnięto również rekordowe przychody, sięgające 231 mld euro. Zysk netto za zeszły rok wyniósł 11,6 mld euro.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy