Radio satelitarne w samochodach

Wkrótce w samochodach produkowanych seryjnie montowane będą radia satelitarne, które wprowadzą zupełnie nową jakość odbioru systemu audio poprzez dodanie niepowtarzalnych możliwości i usług. Zrewolucjonizują one sposób w jaki otrzymujemy wiadomości, rozrywkę w naszych samochodach.

Wkrótce w samochodach produkowanych seryjnie montowane będą radia satelitarne, które wprowadzą zupełnie nową jakość odbioru systemu audio poprzez dodanie niepowtarzalnych możliwości i usług. Zrewolucjonizują one sposób w jaki otrzymujemy wiadomości, rozrywkę w naszych samochodach.

Delphi Automotive Systems (NYSE: DPH) ogłosiło, że jest pierwszym producentem, który spełnia standardy i wymagania potrzebne do uzyskania certyfikatu wymaganego przez firmę XM Satellite Radio (NASDAQ: XMSR) do dostawy odbiorników dla klientów OEM. Delphi Delco Electronics Systems uzyskał aprobatę, aby kontynuować prace projektowe i wdrożeniowe do seryjnej produkcji odbiorników zdolnych do odbioru innowacyjnych cyfrowego radia satelitarnego.

Reklama

Firma rozpocznie produkcję odbiorników na początku października b.r. z przeznaczeniem do modeli samochodowych na rok 2002. Już w 1999 roku Delphi zapowiadał porozumienie na budowę odbiorników umożliwiających otrzymywanie sygnału XM zanim firma wygrała przetarg na dostawę odbiorników dla GM.

Radio satelitarne wprowadza zupełnie nową jakość odbioru systemu audio poprzez dodanie niepowtarzalnych możliwości i usług - powiedział Bob Schumacher, dyrektor generalny Mobile MultiMedia w Delphi. Radio satelitarne zrewolucjonizuje sposób w jaki otrzymujemy wiadomości, rozrywkę itp. w naszych samochodach. Jesteśmy dumni z tego, że znajdujemy się w czołówce w dostarczaniu nowoczesnej technologii naszym klientom.

Uzyskanie certyfikatu polega na spełnieniu trudnych testów na odbiornikach aby te spełniały wymagania gwarantujące wysoką jakość stacji odbioru oraz jakość audio niezależnie od warunków panujących w pojeździe będącym w ruchu. Testy polegają na pomiarze pewnych wielkości w warunkach laboratoryjnych, jak również są prowadzone na samochodach w warunkach drogowych.

Schumacher stwierdza - Naszym celem jest wprowadzenie rozrywki i usług informacyjnych w pojazdach samochodowych na wyższy poziom. Wierzymy, iż nasze projekty oraz technologia przekazu satelitarnego spełnią nasze zamierzenia.

Delphi Delco Electronics zainstalowało w 1936 roku pierwsze przenośne radio samochodowe odbierajace fale długie oraz wprowadziło radio z odbiorem UKF we wczesnych latach 60-tych.

Firma, również jako pierwsza, wprowadzała odbiornik tranzystorowy, elektroniczne strojenie, radio z automatycznym wyszukiwaczem sygnału, odtwarzacze kaset i CD z autorewersem. Delphi Delco Electronics projektuje i produkuje kompletne systemy dla odbiorców OEM sprzętu systemu audio, dostarcza wszystko począwszy od układów antenowych, aż do kompletnych konsol. Firma jest obecnie liderem na rynku systemów audio dla producentów OEM. Pod marką Delco produkuje się ponad 5 milionów odbiorników radiowych rocznie.

W 1999 roku zapowiadano, że radio satelitarne jest nową kategorią radia, które wykorzystuje bezpośrednio przekaz cyfrowy satelity aby otrzymywać cyfrową technologię. Abonament gwarantuje dostęp słuchaczom po obu stronach wybrzeża do ponad 100 kanałów, cyfrowej jakości muzyki, wiadomości, sportu, rozrywki oraz programów dla dzieci i młodzieży.

W celu uzyskania szczegółowych informacji na temat Delphi Automotive Systems, zapraszamy na naszą stronę www. delphiauto.com/vpr

XM przeobraża przemysł radiowy, który od prawie 40 lat nie widział wielu zmian technologicznych od czasów wprowadzenia UKF. XM zaoferuje 100 kanałów cyfrowej jakości dźwięku i dostarczy muzykę, wiadomości, sport i inne programy. Sięgające 100 milionów dolarów multimedialna kampania reklamowa wejścia na rynek firmy XM rozpocznie się 12 września w Dallas/Fort Worth i San Diego, a swoim zasięgiem obejmie cały południowy zachód z końcem października. Na początku listopada pojawi się już w całych Stanach Zjednoczonych.

W styczniu XM wygrał kilka nagród na International Consumer Electronics show m. in. w kategorii ?Best of CES? pojazdów samochodowych. Strategiczni inwestorzy XM, przodujące amerykańskie firmy samochodowe, firmy telewizyjne i radiowe - General Motors, American Honda Motor Co. Inc., Clear Channel Communications, DIRECTV i Motient Corporation. XM posiada dystrybucyjne porozumienie z General Motors, aby zintegrować radia XM z ich nowo wprowadzonymi samochodami w roku 2001.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Audio | firmy | firma | radio
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy