Punto dwa czyli zastava dziesięć

Włoski Fiat i serbska Zastava podpisały wczoraj umowę na montaż poprzedniej generacji fiata punto w serbskim Kragujevacu.

Zastava zainwestuje 15 mln dolarów w remont przestarzałej linii montażowej, z której już za niepełna rok mają zjechać nowe samochody - poinformował dyrektor zakładów Zoran Radojević. Rocznie w fabryce Zastavy ma być montowanych 16 tys. fiatów punto II (Punto trzeciej generacji jest już od niedawna produkowane we Włoszech).

Najlepiej sprzedający się model Fiata ma kosztować w Serbii 8 tys. euro, przy obecnej cenie eksportowej w Europie wynoszącej 11 tys. euro. Samochód ma być eksportowany do Macedonii, Chorwacji, Bośni, Rumunii i Albanii. W Serbii będzie się nazywał zastava 10.

Zastava współpracuje z Fiatem od lat 50., ale w latach 90. współpracę tę zawieszono z uwagi na sankcje nałożone na Serbię przez ONZ. Zakład w Kragujevacu utrzymał jednak ograniczoną produkcję Yugo. Zastava, która musiała zwolnić tysiące pracowników, do montowania Punto zamierza zatrudnić około tysiąca nowych.

Reklama

Finansowych szczegółów umowy nie ujawniono. Przedstawiciele Fiata poinformowali jedynie, że kontrakt pokrywa wielomilionowe długi Zastavy wobec włoskiego koncernu.

Porozmawiaj na Forum.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: Fiata
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy