Rok temu, na jesiennym salonie samochodowym we Frankfurcie swoją premierę miała kolejna ekskluzywna limuzyna włoskiej marki Maserati. Model nazwany został Quattroporte co znaczy czterodrzwiowy.
Wcześniej nową limuzynę obejrzał podczas wizyty w fabryce firmy w Modenie sam prezydent Włoch Carlo Azeglio Ciampi. Obejrzał i zachwycił się. 83-letni Ciampi znany jest z upodobania do szybkich i drogich samochodów. W zeszłym roku, podczas wizyty na torze wyścigowym w Fiorano w towarzystwie szefa Fiata, prezydent zasiadł za kierownicą sportowego samochodu i osobiście zrobił kilka okrążeń, podobno ku przerażeniu małżonki. Dlatego też kierownictwo firmy, a konkretnie szef Fiata (którego częścią jest Maserati) Luca Cordero di Montezemolo, podjęło szybko przytomną decyzję o ofiarowaniu prezydentowi wyprodukowanego jako pierwszy, specjalnego, opancerzonego egzemplarza Quattroporte. Prezydencka limuzyna ma granatowy kolor i skórzaną tapicerkę w naturalnym kolorze. Na przednich błotnikach zamocowany został prezydencki proporczyk. Ciampi sam dokonał wyboru elementów wyposażenia wnętrza. Quattroprte nie ma bowiem ustalonej listy wyposażenia wewnętrznego. Każdorazowo dopasowuje się je do wymagań i życzeń klienta. Można wybrać urządzenia elektroniczne, kolor tapicerki, kierownicy, deski rozdzielczej, itd., zażądać wstawek z trzech rodzajów szlachetnych gatunków drewna. Drugą limuzynę ze znaczkiem trójzębu otrzymał premier Włoch Silvio Berlusconi. Wybrał dla siebie szary lakier i beżowe wnętrze ze wstawkami z drzewa różanego.
Quattroporte to flagowy model słynnego, włoskiego producenta samochodów sportowych i luksusowych Maserati. Reprezentuje modną ostatnio kategorię usportowionych limuzyn. Wnętrze pojazdu prezentuje wysoki poziom luksusu. Cała tapicerka wykonana jest ręcznie z najlepszych gatunków skóry, konsola środkowa i drzwi wyłożone są drewnem, a kierownica jest połączeniem skóry i drewna. Całość jest wykonana perfekcyjnie. W samochodzie montowane są seryjnie automatyczna klimatyzacja oraz sprzęt odtwarzający wysokiej klasy.
Limuzynę napędza aluminiowy silnik o ośmiu cylindrach w układzie V i o pojemności 3,2 litra. Silnik dodatkowo zaopatrzono w dwie turbosprężarki, co spowodowało, że Maserati dysponuje mocą 335 KM. Moment obrotowy uzyskiwany przez ten silnik wynosi 450 Nm, co pozwala na przyśpieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 5,2 s i osiągnięcie maksymalnej prędkości 270 km/h. Do przeniesienia tak dużego momentu służy manualna sześcioprzełożeniowa skrzynia biegów. Przy takich osiągach zawieszenie musi spełniać najwyższe wymagania. Z przodu zastosowano ramę pomocniczą z zawieszeniem typu McPherson, z tyłu podwójne, wykonane ze stalowych rur wahacze i regulowany, czterostopniowy system tłumiący. Do zatrzymywania służą hamulce tarczowe przy wszystkich kołach zaopatrzone w system ABS.
Rocznie w fabryce w Modenie będzie powstawało około stu Quattroporte. Cena jednego egzemplarza sięga 200 tys. dolarów.