Reklama

Polska to niezwykle ważny rynek dla Fiata

Fiat ma w Polsce dwie fabryki. Oprócz tego obecnych jest kilkadziesiąt spółek grupy Fiat, produkujących komponenty dla przemysłu samochodowego i rolniczego. Po połączeniu włoskiej marki z Chryslerem pozycja polskich zakładów produkcyjnych powinna dodatkowo się umocnić.

- Fiat 500, niezwykle popularny wśród naszych klientów, produkowany jest w Tychach, także w prestiżowej wersji Abarth - mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Rafał Grzanecki, szef Biura PR & Komunikacji Fiat Auto Poland. - W Polsce powstaje także Lancia Ypsilion, a w Bielsku-Białej montowane są silniki 1.3 MultiJet i 0.9 TwinAir. Pracuje dla nas także blisko 20 spółek grupy Fiat, które dostarczają komponenty. Polska jest i będzie więc jednym z kluczowych rynków europejskich dla Fiata, i fuzja z Chryslerem nic tu nie zmienia. Dzięki niej mamy natomiast szansę włączyć się do globalnej polityki koncernu.

Reklama

Przypomnijmy, że grupa Fiat połączyła swoje struktury z Chryslerem na początku tego roku, tworząc firmę Fiat-Chrysler Automobiles. Reprezentuje ona marki: Fiat, Abarth, Alfa Romeo, Lancia, Jeep, Dodge oraz Ferrari i Maserati.

- Nasza strategia jest na skalę globalną - wyjaśnia Rafał Grzanecki. - Firma inwestuje w marki, które w danym regionie sprzedają się najlepiej. Przykładowo, Fiat jest bardzo mocny w Ameryce Południowej. Posiadamy w Brazylii dwie fabryki, budujemy trzecią. W Ameryce Północnej po kryzysie sprzed 4-5 lat grupa Fiat-Chrysler rośnie z miesiąca na miesiąc.

W Ameryce Północnej koncern notuje 20-30 proc. wzrosty sprzedaży. Dobrze sprzedają się tam lekkie samochody dostawcze.

- Wprowadziliśmy również Fiata 500 i przez wiele miesięcy rynek północnoamerykański był rynkiem numer jeden dla tego modelu - mówi Grzanecki. - W Europie strategia grupy opiera się obecnie na marce Fiat - samochody osobowe, i mówimy tu głównie o polskiej 500, która kolejny rok z rzędu jest autem numer jeden w segmencie A w Europie.

W Polsce istotnym segmentem dla Fiat-Chrysler Automobiles są auta dostawcze i lekkie auta dostawcze. Fiat Ducato, będąc liderem w tym segmencie, znajduje się także na liście dziesięciu najczęściej kupowanych samochodów w naszym kraju.

Problemem, z którym muszą borykać się producenci i dealerzy samochodów w Polsce, jest utrzymujący się od kilku lat dość niski poziom sprzedaży nowych pojazdów. Chłonność naszego rynku zmniejszyła się po otwarciu rynków Unii Europejskiej i wprowadzeniu przepisów umożliwiających sprowadzanie używanych aut z zagranicy. Obecnie na jeden nowy sprzedany samochód przypadają 3-4 rejestracje aut używanych.

- Średnia wieku samochodu to ponad 14 lat, a średni wiek samochodu rejestrowanego w zeszłym roku w Polsce to 10 lat, czyli niestety kupujemy samochody w znacznej mierze używane, wyeksploatowane. Potencjał jest, ponieważ w Polsce sprzedaje się milion samochodów, tylko chcielibyśmy, żeby 70 proc. to były samochody nowe, ekologiczne, a nie używane - podkreśla Rafał Grzanecki.

Polub MOTO INTERIA na Facebooku. Tam znajdziesz więcej zdjęć, ciekawostki i... konkursy. Do wygrania wkrótce samochód na weekend!. Wystarczy kliknąć TUTAJ.

Źródło informacji

Newseria Biznes

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje