Pod czujnym okiem...

Mercedes wciąż dużą wagę przywiązuje do swoich samochodów dostawczych. Specjaliści ze Stuttgartu opracowują nowy plan ofensywy rynkowej, aby poprawić światową sprzedaż aut tego segmentu. W ubiegłym roku dział Mercedes-Benz Vans Business Unit sprzedał łącznie 230 900 pojazdów, a w roku 2002 wartość ta wyniosła 236 600 egzemplarzy.

Gorszy wynik spowodowany był głównie słabą koniunkturą rynku zachodnioeuropejskiego, natomiast największy wzrost sprzedaży dostawczych mercedesów zanotowano w regionie Nafta. Najpopularniejszym modelem w Ameryce Północnej był Sprinter, a liczba tamtejszych klientów zwiększyła się trzykrotnie w porównaniu do 2002 roku.

Ważnym krokiem w powiększeniu rynku zbytu Mercedes-Benz Vans Business Unit będzie planowana ofensywa na rynku azjatyckim. W grudniu ubiegłego roku właściciel marki Mercedes, koncern DaimlerChrysler podpisał porozumienie, na mocy którego zawiązana zostanie spółka joint venture z chińskimi firmami China Motor Corporation oraz Fujian Motor Industry Group. Plany przewidują, że od końca 2005 roku w fabryce Fuzhou w prowincji Fujian powstawać będzie rocznie około 40 tysięcy egzemplarzy Sprintera oraz mniejszych modeli Viano/Vito.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: OCZ | benz | Mercedes-Benz
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy