Pavoni na miejsce Gentiliniego w FAP
W polskich oddziałach Fiata następują dość istotne zmiany personalne. Po pięciu latach sprawowania funkcji Prezesa Fiat Auto Poland (FAP), Massimo Gentilini wraca do Włoch, gdzie będzie odpowiedzialny za zagraniczne projekty spółki. Na jego miejsce została zaproponowana kandydatura Enrico Pavoniego, który prawdopodobnie już 8 kwietnia na Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy zostanie zatwierdzony nowym szefem FAP. Do tej pory Pavoni był prezesem całego przedstawicielstwa Fiat Polska, w skład którego wchodził również, zajmujący się produkcją i sprzedażą samochodów, FAP.
Inną zmianą w pięcioosobowym zarządzie Fiata Auto Poland będzie pojawienie się obecnego dyrektora Zakładu w Tychach, Zdzisława Arleta. Zastąpi on Giancarlo Motto, który w całości zajmie się kierownictwem i dalszym rozwojem spółki GM-Fiat Worldwide Purchasing Poland. Skład nowego zarządu FAP będzie zatem wyglądał następująco: Enrico Pavoni (Prezes), Zdzisław Arlet (Dyrektor Zakładu), Mario Liberale (Dyrektor Personelu i Organizacji), Jose Ramon Soriano Rouco (Dyrektor Handlowy) oraz Czesław Świstak (Dyrektor Administracji i Kontroli Zarządzania).
Zmiany personalne w FAP następują w trudnym dla producenta okresie. Sytuacja polskiego rynku motoryzacyjnego wciąż nie napawa optymizmem. Przypomnijmy choćby, że od 2 kwietnia do dziś trwał zaplanowany przez FAP kolejny przestój w pracy w tyskich zakładach. Dyrekcja spółki na razie wycofała się ze zwolnień grupowych, którymi jeszcze w lutym było zagrożonych 230 pracowników, a pod koniec zeszłego roku planowano zwolnić 630 osób.
Po negocjacjach dyrekcji ze związkowcami ustalono, że zwolnienia obejmą mniejszą grupę, a los 230 osób będzie zależeć od koniunktury na rynku. Jeżeli się ona nie pogorszy, wówczas zwolnienia nie zostaną przeprowadzone. Związkowcy wykazali, że marcowe i kwietniowy przestój w spółce nie mają związku z sytuacją na polskim rynku, lecz z przestojami we włoskich zakładach koncernu.
W marcu w zakładach Fiata Auto Poland przestoje trwały pięć dni. Czesław Świstak, członek zarządu Fiata Auto Poland tłumaczył wówczas, że wymuszone one były przez sytuację na rynku motoryzacyjnym. W 2001 roku Fiat Auto Poland zwolnił grupowo - dwukrotnie - od 1 kwietnia 580 osób, a od 1 listopada - 400. Fiat Auto Poland SA jest wciąż największym w Polsce producentem samochodów. Firma zatrudnia ponad 3 tys. osób.