Oto najbardziej wartościowe marki świata

Amerykański magazyn "Forbes" opublikował kolejny już raport dotyczący najcenniejszych marek. W zestawieniu światowych gigantów nie mogło zabraknąć producentów samochodów.

Toyota po raz kolejny okazała się najbardziej wartością samochodową marką
Toyota po raz kolejny okazała się najbardziej wartością samochodową markąAFP

Jeśli chodzi o ścisłą czołówkę zestawienia najpotężniejszych producentów aut na świecie - zaskoczenia nie było. Za najbardziej wartościową markę, kolejny raz, uznano Toyotę. Zdaniem analityków "Forbesa" japońska marka warta jest obecnie 41,1 mld dolarów co daje jej 8. pozycję w ogólnym zestawieniu. To również jedyny producent ze świata motoryzacji, sklasyfikowany w czołowej dziesiątce rankingu.

Powody do radości mogą mieć również przedstawiciele sklasyfikowanego na 2. miejscu wśród producentów samochodów (17. pozycja w ogólnym zestawieniu) Mercedesa. Markęi wyceniono na 29,2 mld dolarów, czyli o przeszło 12 proc. więcej niż w zeszłym roku.

Drugie miejsce Mercedesa to "prztyczek w nos" dla sklasyfikowanego na 3. miejscu wśród producentów pojazdów BMW (21. miejsce w ogólnym rankingu). Zdaniem Amerykanów marka z Bawarii warta jest obecnie 28,7 mld dolarów, czyli dokładnie tyle, co przed rokiem.

W pierwszej piątce najcenniejszych motoryzacyjnych marek wg "Forbesa" znalazły się też: 4. Honda i 5. Audi. Japońska marka może się dziś pochwalić wartością 24 mld dolarów (- 5 proc.), co daje jej 26. pozycję w zestawieniu. Wartość marki Audi oszacowano na 14,1 mld dolarów (37. miejsce w rankingu). Wynik jest identyczny, jak w ubiegłym roku.

Na liście 100 światowych potentatów znalazło się jeszcze sześciu producentów samochodów. 6 miejsce w rankingu "moto" zajmuje Ford, którego wartość oszacowano na 13,8 mld dolarów (39. miejsce w ogólnym zestawieniu). Dalej jest: 7. Chevrolet (57. pozycja, 10,3 mld dolarów), 8. Porsche (60. miejsce, 9,6 mld dolarów), 9. Lexus (64. pozycja, 9,1 mld dolarów) i 10. Nissan (67. miejsce, 9 mld dolarów). Listę uzupełnia - sklasyfikowany na 11, ostatniej wśród firm motoryzacyjny, pozycji - Hyundai wyceniony na 8,9 mld dolarów (68. w zestawieniu ogólnym).

Za najdroższą markę świata uznano Apple, które wycenione zostało na 170 mld dolarów. Drugie miejsce - z wynikiem 101,8 mld dolarów - przypadło Google. Ostatni stopień podium zajął kolejny gigant ze świata IT - Microsoft. Wartość założonej przez Billa Gatesa firmy wyceniono na 87 mld dolarów. W pierwszej piątce znalazły się też kolejno: 4. Facebook (73,5 mld dolarów) i 5. Coca-Cola (56,4 mld dolarów).

PR

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas