Ofensywa Toyoty. Nowe modele w Europie
Największy producent samochodów na świecie, czyli Toyota szykuje się do kolejnej ofensywy modelowej. Przed końcem dekady w salonach pojawić ma się m.in. zupełnie nowa Aygo i flagowa Camry. Ta rodzinna limuzyna ma powrócić na większość europejskich rynków.
Chociaż pełne dane dotyczące ubiegłego roku nie zostały jeszcze opublikowane, nie ulega wątpliwości, że Toyota Camry była najlepiej sprzedającym się sedanem na świecie. Po pierwszych trzech kwartałach do nabywców trafiło ponad 492 tys. egzemplarzy, co stawia model na pozycji niekwestionowanego lidera.
Druga w zestawieniu Honda Accord znalazła w tym czasie nieco ponad 400 tys. nabywców. Na trzeciej pozycji - z wynikiem 385 tys. sprzedanych samochodów - sklasyfikowano chińską wariację na temat Jetty - Volkswagena Lavida.
Nową Camry mogliśmy zobaczyć w grudniu przy okazji premiery modelu w Detroit. Miejsce prezentacji wybrano nieprzypadkowo. Samochód od 15 lat nieprzerwanie dzierży tytuł najchętniej kupowanego nowego samochodu osobowego w USA. Ustępuje tylko trzem... pickupem.
Kolejna generacja powstała na modułowej platformie TNGA tej samej, która stanowi fundament dla Priusa i C-HR. Za oceanem do wyboru będą czterocylindrowe, benzynowe 2,5 l oraz mocniejsza wersja z silnikiem V6. Nie zapomniano również o odmianie hybrydowej (z benzynowym R4 2,5 l).
Europejska odmiana najprawdopodobniej pojawi się w salonach jeszcze w tym roku. Co ciekawe, samochód nie będzie oferowany z wysokoprężną jednostką napędową. Najbliższe plany japońskiego producenta zakładają bowiem całkowitą (!) rezygnację z tego typu napędu na rzecz układów hybrydowych.
PR