Nowy silnik Opla. 1,0 l i trzy cylindry

Jedną z gwiazd genewskiego stoiska Opla będzie odświeżony model Adam. Nowości próżno jednak szukać w wyglądzie auta. Znajdziemy je za to pod maską...

W Szwajcarii zadebiutuje nowy, trzycylindrowy, benzynowy silnik Ecotec o pojemności 1,0 l. Jednostka wyposażona jest dwunastozaworową głowicę, turbodoładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa, dzięki czemu zapewniać ma lepsze osiągi, niż atmosferyczne silniki o pojemności 1,6 l.

Blok silnika wykonano z aluminium odlewanego pod wysokim ciśnieniem. By zminimalizować wibracje, w misce olejowej zamontowano napędzany łańcuchem wałek wyrównoważający.

Oprócz redukcji masy i drgań, jednym z priorytetów było uzyskanie niskiej emisji hałasu. Inżynierowie Opla podkreślają, że przy pełnym otwarciu przepustnicy nowy silnik jest cichszy, niż większość konkurencyjnych jednostek o pojemności 1,6 l.

Reklama

W przypadku modelu Adam nowa jednostka oferowana będzie w dwóch wariantach mocy: 90 KM i 115 KM. Obie wersje rozwijają maksymalny moment obrotowy 166 Nm dostępny przy 1800 obr./min. Standardowo motor wyposażony będzie w system start&stop.

Silnik 1,0 l Ecotec sprzęgany będzie z nową, sześciostopniową skrzynią biegów. Sama przekładnia waży 37 kg, co oznacza, że jest aż o 30 proc. lżejszy niż poprzednia generacja.

Osiągi Adama z silnikiem 1,0 l Ecotec trzymane są w tajemnicy. Wiadomo jedynie, że odmiana o mocy 90 KM emitować ma 99 g CO2/km, co odpowiada średniemu zużyciu paliwa na poziomie niespełna 4,3 l/100 km.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy