Nowy napęd hybrydowy w Peugeotach. I koniec znanych silników
Peugeot wycofuje z oferty dobrze znany i chętnie wybierany benzynowy silnik 1.2 PureTech o mocy 130 KM. Zastąpi go wersja zelektryfikowana o mocy 136 KM.
Silnik 1.2 PureTech oferowany jest w szeregu model Peugeota, m.in w modelach 208, 2008, 308, 408, 3008 i 5008. Dni tej doładowanej jednostki napędowej są jednak już policzone, chociaż może nie jest do końca precyzyjne sformułowanie.
Tak naprawdę bowiem silnik pozostanie w ofercie, ale w wersji zelektryfikowanej. Sam trzycylindrowy silnik benzynowy zasadniczo pozostanie niezmieniony, nowy będzie jednak osprzęt. Jednostka napędowa będzie współpracować z dwusprzęgłową, sześciostopniową przekładnią automatyczną e-DCS6, z którą będzie zintegrowany silnik elektryczny, generujący 28 KM i 55 Nm, a także falownik i moduł sterowania.
W efekcie powstanie układ hybrydowy typu mild, którego moc systemowa to 136 KM. Natomiast maksymalny moment obrotowy nadal będzie wynosił 230 Nm, czyli tyle ile generował samodzielnie silnik 1.2 PureTech.
Zadaniem silnika elektrycznego będzie wspomaganie pracy jednostki spalinowej, co obniży zużycie paliwa, ale także w szczególnych przypadkach (przy niskim obciążeniu) samodzielne napędzanie samochodu.
Ponadto podczas hamowania silnik elektryczny będzie pracował jako generator, ładując litowo-jonowy akumulator 48V o pojemności 898 Wh brutto (432 Wh netto).
Akumulator zamontowany zostanie pod fotelem kierowcy, a hybrydowe Peugeoty posiadać będą dwie instalacje elektryczne - 12 i 48 V.
Nowy hybrydowy układ ma obniżać zużycie paliwa średnio o 15 proc. (1 l/100 km), przy czym znacznie większa ma być oszczędność w jeździe miejskiej (2,5 l/100 km) niż w trasie (0,7 l/100 km). W mieście nawet połowa jazdy ma się odbywać w trybie elektrycznym.
Na początek nowy układ napędowy trafi do modeli 3008 Hybrid i 5008 Hybrid. Następnie pojawi się w Peugeotach 208, 2008, 308 i 408. We wszystkich modelach zastąpi stosowany obecnie silnik 1.2 PureTech o mocy 130 KM.
***