Nowości Renaulta
W roku 2003 grupa Renault posiada 4,1% udział w rynku, z wynikami sprzedaży wykazującymi lekką tendencję spadkową o 0,7%, do 2 389 022 modeli.
Na tle europejskiego rynku samochodowego, odnotowującego spadek o 1,4%, Renault utrzymuje, drugi rok z rzędu, wiodącą pozycję wśród marek samochodów osobowych w Europie Zachodniej, a spadek sprzedaży grupy (-2,4%) wynika jedynie ze spadku na rynku francuskim (-6,3%).
Utrzymując pozycję lidera we Francji, w Hiszpanii i w Portugalii, marka Renault zajmuje jedną z trzech czołowych pozycji w Belgii, w Holandii, w Zjednoczonym Królestwie Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej, we Włoszech i w Austrii. Renault jest również wiodącą marką europejską dla pojazdów z silnikiem Diesla (794 200 modeli).
Poza Europą Zachodnią, w roku 2003 grupa Renault odnotowała wzrost wyników sprzedaży o 9%. Ten wynik opiera się na wyraźnej tendencji wzrostowej w Europie Środkowej i Wschodniej, na silnym ożywieniu gospodarczym w Turcji i na doskonałych wynikach Dacii ze wzrostem sprzedaży o 19,2%. W Korei, przy spadku rynku o 17,8%, Renault Samsung Motors zwiększył swój udział w rynku o 1,4 punktu.
A jak będzie w roku bieżącym? Rynek samochodowy w Europie Zachodniej powinien odnotować bardzo niewielki wzrost (rzędu 1%). W warunkach wzmożonej konkurencji Renault zamierza kontynuować politykę handlową bardziej „na miarę”, skierowaną na różne segmenty klienteli w celu zapewnienia optymalnej rentowności.
Renault będzie opierać się na odmładzanej i poszerzanej ofercie. Wraz z wprowadzeniem na rynek Grand Scénic (7 miejsc) i Mégane Renault Sport sedan oraz coupé, model Mégane oferowany będzie we wszystkich wersjach.
W segmencie samochodów małych, już niebawem zaproponowana zostanie ewolucja gamy Renault Clio, a Renault Twingo wzbogacony zostanie o nową kolekcję. Ponadto w ostatnim kwartale zostanie wprowadzony na rynek nowy model, który poszerzy ofertę Renault w tym segmencie rynku.
Poza Europą Zachodnią Renault zamierza wykorzystać perspektywy wzrostu w Europie Środkowej i Wschodniej, w Rosji, w Turcji i w Ameryce Łacińskiej. Wprowadzenie na rynek, pod koniec roku 2004, X90 umożliwi Dacii rozwój zarówno w Rumunii, jak i w sprzedaży na eksport.
Tak więc głównym celem Renault w roku 2004 będzie zapewnienie maksymalnej rentowności w Europie, przy zachowaniu udziału w rynku zbliżonego do poziomu osiągniętego w roku 2003. Równocześnie Renault poszukiwać będzie możliwości zwiększenia sprzedaży poza Europą. Ogólnie rzecz biorąc, zgodnie z prognozami rynkowymi, wyniki sprzedaży grupy Renault powinny w roku 2004 wzrosnąć.