Reklama

Nowe testy Euro NCAP. Jest w sumie niespodzianka

Euro NCAP opublikowało wyniki pierwszych tegorocznych testów zderzeniowych. Tym razem próbom poddano dwa duże suvy i jedną pełnoprawną terenówkę.

Specjaliści od bezpieczeństwa nowych pojazdów rozbili: Hondę CR-V, Mercedesa klasy G i Seata Tarraco. Chociaż wszystkie auta zasłużyły na maksymalną notę - pięciu gwiazdek za ochronę dorosłych pasażerów - nie można powiedzieć, że obyło się bez niespodzianek.

Reklama

Największą jest fakt, że... nie zanotowano ani jednej wpadki. Imponować może zwłaszcza nota uzyskana przez klasę G. Ochronę dorosłych pasażerów oceniono na wysokie 90 proc., dzieci - na 80 proc. Wysokie noty - aż 78 proc. - auto otrzymało też w kategorii ochrony pieszych(!) i dodatkowych systemów wspomagających bezpieczeństwo (72 proc.). To rewelacyjne wyniki, jeśli wziąć pod uwagę, że mamy do czynienia z prawdziwą terenówką przez "duże T".

Dla porównania zbudowany w myśl podobnych założeń (ramowa konstrukcja) nowy Jeep Wrangler oceniony został w ubiegłym roku na zaledwie 1 (!) gwiazdkę otrzymując zaledwie 50 proc. punktów za ochronę dorosłych i 49 proc. za ochronę pieszych.

Powody do radości mają też konstruktorzy Hondy CR-V. Testowana odmiana z napędem hybrydowym otrzymała aż 93 proc. punktów procentowych za poziom ochrony dorosłych pasażerów. Poziom zabezpieczenia przed skutkami wypadków dzieci oceniono na 83 proc., a niechronionych uczestników ruchu - na 70 proc. Auto otrzymało też 76 proc. punktów procentowych za dodatkowe systemy wspierające bezpieczeństwo.

Pozytywnie zaskoczył też nowy suv spod znaku Seata. Tarraco bazuje na modułowej platformie MQB Volkswagena i jest technicznym bliźniakiem Skody Kodiaq. Ta ostatnia otrzymała wprawdzie maksymalny - pięciogwiazdkowy wynik - w testach Euro NCAP ale poddano ją próbom w 2017 roku. Od tego czasu organizacja zaostrzyła wymogi stawiane nowym pojazdom, ale wyniki Tarraco potwierdzają, że Seat i - z dużą dozą prawdopodobieństwa - cały koncern Volkswagena - wzorowo odrobił lekcję.

Seat Tarraco otrzymał aż 97 proc. punktów procentowych w kategorii ochrony dorosłych pasażerów. To najwyższy w historii wynik w klasie rodzinnych crossoverów! Dobrze prezentują się też noty w pozostałych kategoriach. Ochronę dzieci oceniono na 83 proc. Za poziom zabezpieczenia przed skutkami wypadków niechronionych uczestników ruchu i dodatkowe wyposażenie wspomagające bezpieczeństwo przyznano mu po 79 proc. punków.

PR


INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy