Nowa przekładnia dla modeli Peugeota i Citroena

W ramach planu elektryfikacji Grupy PSA (Peugeot-Citroen), firma Punch Powertrain będzie dostawcą chronionej do 2022 roku patentem skrzyni biegów najnowszej generacji e-DCT.

Nowa dwusprzęgłowa przekładnia e-DCT
Nowa dwusprzęgłowa przekładnia e-DCTInformacja prasowa (moto)

Elektrycznie sterowana skrzynia biegów - hybrid DT2 - z podwójnym sprzęgłem i silnikiem zasilanym prądem o napięciu 48 V będzie montowana w modelach typu MHEV (Mild Hybrid Electric Vehicles). W tej chwili trwają ustalenia pomiędzy stronami, w której fabryce Grupy PSA będzie produkowana skrzynia biegów. Rozmowy dotyczą również rozszerzenia partnerskiej współpracy.

Grupa PSA podjęła decyzję o przyspieszeniu przejścia do produkcji samochodów zelektryfikowanych (hybrydowych i całkowicie elektrycznych) i stawia za cel stworzenie do 2025 roku modeli elektrycznych dla 100% swojej gamy.

Dla Grupy PSA głównym powodem nawiązania współpracy z Punch Powertrain była rewolucyjna koncepcja chronionej patentem skrzyni biegów z podwójnym sprzęgłem, która umożliwia zmniejszenie wchodzących w jej skład elementów, a zatem również jej objętości i masy.

Ponadto skrzynia charakteryzuje się doskonałą wydajnością i obniżonym zużyciem paliwa z zachowaniem konkurencyjnych kosztów.

Skrzynia kolejnej generacji, w konfiguracji 48 V, będzie montowana w przyszłych modelach samochodów Grupy PSA. Ze względu na parametry techniczne produkt jest w tej chwili modelowym rozwiązaniem wśród skrzyń z podwójnym sprzęgłem w segmencie samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas