Najnowsza przekładnia koncernu VW
Po ponad stu latach od wynalezienia pierwszej skrzyni biegów na rynek wkracza najbardziej nowoczesny mechanizm tego typu skonstruowany przez niemieckich inżynierów koncernu Volkswagena.
Mowa tu o hybrydowej przekładni DSG (Direct Shift Gearbox), która jest kombinacją tradycyjnej, 6-stopniowej skrzyni manualnej i "automatu". Nowe urządzenie montowane jest obecnie na pokładzie Audi TT w wersji Coupe 3.2 quattro. Skrzynia DSG znajdzie jednak szersze zastosowanie w nowej, piątej generacji VW Golfa oraz w najświeższej wersji Audi A3.
Bezpośrednia skrzynia biegów DSG (z podwójnym sprzęgłem elektrohydraulicznym) zadebiutowała pod koniec zeszłorocznych wakacji, przy okazji prezentacji sportowego Golfa R32. To nowoczesne przeniesienie siły napędowej pozwala na szybką (w czasie 0,02 sekundy) zmianę biegu w trybie sekwencyjnym bez przerywania siły ciągu silnika. Nowoczesna przekładnia ma również wpływ na zmniejszenie zużycia paliwa, gdyż nad jej pracą czuwa specjalny komputer.
Specjaliści z koncernu Volkswagena są pewni sukcesu nowej skrzyni biegów. Początkowo montowano ją jedynie w limitowanych lub specjalnych wersjach aut, jednak teraz czeka ją upowszechnienie za sprawą popularnych modeli VW Golfa V oraz Audi A3.