Motoryzacja społecznie odpowiedzialna
W rankingu firm motoryzacyjnych zarządzanych zgodnie z ideą społecznie odpowiedzialnego biznesu (CSR) na pierwszym miejscu znalazła się Honda - wynika z udostępnionego we wtorek badania zrealizowanego przez TNS Automotive (sektor TNS odpowiedzialny za badania rynku motoryzacyjnego).
Honda została uznana za najbardziej odpowiedzialną społecznie markę w branży motoryzacyjnej przez większość konsumentów w Wielkiej Brytanii, USA, Indonezji. Zgodnie z wynikami badania Honda zajmuje także czołowe miejsce w Hiszpanii i we Włoszech, razem z BMW.
W Japonii, Korei i Tajlandii numerem jeden jest Toyota. W Europie jest inaczej - z badania wynika, że w Szwecji i Holandii marką, która według respondentów podejmuje najwięcej inicjatyw i działań na polu odpowiedzialnego biznesu jest Volvo.
W branży motoryzacyjnej zaufaniem jako biznes społecznie odpowiedzialny cieszą się nie tylko producenci samochodów, ale i firmy paliwowe i produkcji akcesoriów - wynika z sondażu TNS. W Chinach najlepszym społecznym wizerunkiem cieszy się Shell, we Francji Michelin, w Niemczech Porsche, w Indiach Bharat Petroleum, w Meksyku Nissan, a w Malezji Petronas.
Największą wagę do społecznej odpowiedzialności firm branży motoryzacyjnej przywiązują potencjalni nabywcy samochodów w Indonezji, gdzie 85 proc. z nich chętniej wybiera produkty i usługi firm, które są zaangażowane w rozwój społeczny. Z kolei w Wielkiej Brytanii zwraca na to uwagę zaledwie 54 proc. konsumentów.
Z badania wynika ponadto, że w krajach azjatyckich, takich jak Tajlandia, Indie i Chiny działalność firm motoryzacyjnych w ramach CSR-u (ang. Corporate Social Responsibilities) jest wyżej oceniana niż w zachodnich krajach o dużej tradycji biznesowej.
Badanie TNS Automotive przeprowadzono w 16 krajach. Polska w tym roku nie uczestniczyła w badaniu.
Ale może Ty stworzysz taki ranking w odniesieniu do firm motoryzacyjnych działających w Polsce?