Milion Mercedesów z Chin. To największy rynek niemieckiej marki!

Niespełna 11 lat potrzebował Mercedes-Benz na wyprodukowanie milionowego samochodu w Chinach. Jubileuszowym autem jest egzemplarz nowej klasy E.

Chiny są obecnie nie tylko największym, ale też najszybciej rozwijającym się rynkiem motoryzacyjnym na świecie. Już w latach dziewięćdziesiątych lokalne władze zadbały o transfer technologii i miejsca pracy. Uchwalono wówczas przepisy, na mocy których większość ze sprzedawanych w Państwie Środka pojazdów musi być produkowana w lokalnych fabrykach. Dzięki nim zachodnie koncerny zmuszone zostały do stworzenia niezliczonych spółek joint venture z lokalnymi partnerami.


W ten sposób powstała - utworzona przez Daimlera - spółka Beijing Benz Automotive Co. W 2005 roku z nowo wybudowanej fabryki zjechał pierwszy "zbudowany przez Chińczyków dla Chińczyków" egzemplarz Mercedesa klasy E. Pięć lat później do oferty dołączyła - opracowana specjalnie z myślą o lokalnych nabywcach - wydłużona odmiana.

Reklama

W zeszłym roku Chiny stały się największym pojedynczym rynkiem zbytu nowych osobowych modeli Mercedesa. W zakładach należących do Beijing Benz Automotive, oprócz nowej klasy E, produkowane są dziś Mercedesy klasy C, GLA i GLC. Pod względem powierzchni zakład w Pekinie jest największą fabryką niemieckiej marki na świecie. Spółka zajmuje się też produkcją części, w tym cztero i sześciocylindrowych jednostek napędowych. 

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy